دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ استاد اخلاق مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اراک گفت: روحیه مقاومت و تحمل زنان در کربلا درس بزرگی از نهضت امام حسین(ع) بود و همانطور که در بسیاری از جنگ‌ها حضور تشویق آمیز زنان در جبهه، به رزمندگان روحیه می‌بخشید،  در کربلا نیز مادران و همسران بعضی از شهدا این نقش را داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه سوگواره حسینی با حضور خانم مشایخی استاد اخلاق مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اراک و با حضور طلاب و عموم بانوان شهر اراک در این مدرسه برگزار گردید.

مشایخی افزود: حضرت زینب(س) بعد از حادثه جانسوز دهم محرم، پیام خویش را از دشت خونین کربلا برای مسلمانان ابلاغ نمود و آن را برای همیشه در تاریخ، زنده نگاه داشت.

وی گفت: روحیه مقاومت و تحمل زنان در کربلا درس بزرگی از نهضت امام حسین(ع) بود و همانطور که در بسیاری از جنگ‌ها حضور تشویق آمیز زنان در جبهه، به رزمندگان روحیه می‌بخشید، در کربلا نیز مادران و همسران بعضی از شهدا این نقش را داشتند.

استاد اخلاق مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اراک، با اشاره به لزوم قرائت زیارت عاشورا، اظهار کرد: در زیارت عاشورا به ۱۸ مقام اشاره شده، از جمله مقام‌هایی که در زیارت عاشورا می‌خواهیم این است که من از خدا می‌خواهم که مرا به آن مقام محمودی که تو در نزد خدا داری برسان و در خصوص مقام محمود و فهم آن نیازمند تأمل است و از جمله بالاترین و والاترین مقام‌هاست و نه تنها رسیدن به مقام محمود شدنی است، بلکه اگر در مسیر آن حرکت نکنیم به جایی نخواهیم رسید.

روحیه مقاومت و تحمل زنان در کربلا درس بزرگی از نهضت امام حسین(ع) بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha