یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن منتظری

حوزه/دبیر نظارت و بازرسی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت:در واقع کسی که رسول الله را دوست دارد باید حضرت علی را نیز دوست داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام حسن منتظری امروز در همایش «سوگواری سلاله های پاک رسول خدا (ص)» ویژه کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که در سنندج برگزار شد با اشاره به جریان لیلة المبیت شبی است که حضرت علی علیه السلام به جای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در بستر آن حضرت خوابید تا رسول خدا(ص) از توطئه قتلی که مشرکان مکه برای او ریخته بودند بتواند جان سالم به در ببرد و از مکه به مدینه هجرت کنند،اظهار داشت: مشرکان از هر راهی وارد شدند، نتوانستند از پیشروی پیامبر(ص) جلوگیری کنند، سرانجام سران آن‌ها در مجلس شورای خود گرد هم نشستند و هر کسی چیزی گفت و نهایتا رأیشان بر این شد که از هر قبیله‌ای یک نفر شجاع انتخاب شود، مقرر شد تا انتخاب شدگان شبانه خانه‌ پیامبر(ص) را محاصره کنند و به بسترش حمله کرده و حضرت را به شهادت برسانند و اگر بنی‌هاشم خونبهای او را مطالبه کردند، خونبهای او را همه قبائل بپردازند که این امری محال بود.

دبیر نظارت و بازرسی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: آن شب فرا رسید ۲۵ نفر از جلادان و مزدوران خون‌آشام مشرک که تعدادشان زیاد بود، اطراف خانه‌ پیامبر(ص) را محاصره کردند، جبرئیل از طرف خداوند، ماجرا را به پیامبر(ص) خبر داد و آن حضرت را مأمور به هجرت کرد. پیامبر(ص) علی(ع) را طلبید و ماجرا را به او گفت و به او فرمودند که امشب در بستر من بخواب، در واقع خوابیدن حضرت علی(ع) در بستر پیامبر(ص)، موجب آن می‌شد که مشرکان گمان برند که پیامبر(ص) در بستر خوابیده و پیامبر(ص) با این تاکتیک، هجرت کند و از گزند مشرکان نجات یابد و نیز علی(ع) در غیاب پیامبر(ص) امانت‌های مردم را که در حضور پیامبر(ص) بود، به صاحبانشان رد کند.

استاد حوزه تأکید کرد: هنگامی که علی(ع) از توطئه‌ مشرکان با خبر شد از اینکه پیامبر اکرم(ص) در چنین خطری قرار گرفته، گریه کرد و هنگامی که شنید پیامبر(ص) می‌فرماید: در رختخواب من بخواب، آرامش یافت و عرض کرد ای رسول خدا آیا اگر من جانم را قربانت کنم، تو سالم می‌مانی؟ پیامبر اکرم (ص) فرمود: آری، پروردگارم چنین به من وعده داده است حضرت علی(ع) شاد شده و هرگونه پریشانی از وجودش برطرف شد.

دبیر نظارت و بازرسی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید ای علی دوستدار تو دوستدار من است و دوستدار من دوستدار خداست و دشمن تو دشمن من است و دشمن من دشمن خداست و وای بر کسی که بعد از من تو را دشمن بدارد. در واقع کسی که رسول الله را دوست دارد باید حضرت علی را نیز دوست داشته باشد.

حجت الاسلام منتظری در پایان گفت: به وسیله انبیا الهی نشانه های دین به مردم معرفی شده است که مردم بتوانند از این طریق به دین اسلام ایمان بیاورند و یکی دیگر از نشانه های دین، حرکت امام حسین (ع) در میدان جنگ بود که برای حفظ اسلام خود و یارانش شهید شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین بزی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    خداوند به ایشان عجر عطا فرماید.