شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نمین 2.jpg

حوزه / یکی از ائمه جمعه اردبیل گفت: عزاداری امام حسین(ع) دارای فوائدی است که از مهم‌ترین آنها توجه به حق‌الناس است، سیدالشهدا(ع) اولین قدم برای جهاد در راه خدا را با تأکید بر رعایت حق‌الناس آغاز کرد و با خطبه‌ای دلنشین مرز حق و باطل را برای یارانش روشن ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده امام جمعه شهرستان نمین در آیین عزاداری دهه اول محرم که روز گذشته در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: عزاداری‌های ماه محرم رسالتی بزرگ برای بیداری وجدان‌های خفته‌ای است که بزرگی را در استکبار و طاغوت می‌دانند، اما در مکتب امام حسین(ع) مقام برده و آزاده یکی بوده و جایگاه انسانیت برای بندگی خداست.

وی افزود: خدای متعال واقعه عظیم عاشورا را مکتب بزرگ انسان‌ساز قرار داد که آیینه تمام نمای قدرت دین خدا برای بیداری خواب غفلت جاهلان است، آنها با مشتبه‌ساختن حق و باطل سعی در تحریف دین، حقانیت اسلام و واقعه کربلا را دارند، اما غافل از اینکه عاشورا صحنه جدایی حق از باطل با خون پاک سیدالشهدا(ع) و حقیقتی تحریف‌ناپذیر است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: عزاداری امام حسین(ع) دارای فوائدی است که از مهم‌ترین آنها توجه به حق‌الناس است، سیدالشهدا(ع) اولین قدم برای جهاد در راه خدا را با تأکید بر رعایت حق‌الناس آغاز کرد و با خطبه‌ای دلنشین مرز حق و باطل را برای یارانش روشن ساخت.

حجت الاسلام اسدزاده با اشاره به زیبایی‌های واقعه عظیم عاشورا، توبه و بازگشت به سوی خدا را از درس‌های بزرگ سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: شخصیت بزرگ حُر بن ریاحی، تجلی‌گر این فضیلت اخلاقی بود و این امر نشأت‌ گرفته از ذات پاکی بود که بر اثر معرفت الله در جسم و جانش رسوخ کرده بود و به مقام اولین شهید کربلا نائل گشت.

وی عاشورا را دانشگاه بزرگ بصیرت و درس مدیریت بحران و صبر و استقامت دانست و تصریح کرد: عزاداری سیدالشهدا(ع) از واجبات حفظ نظام اسلامی است و ماندگاری این مکتب مدیون استقامت بانوی رشید اسلام حضرت زینب کبری(س) می‌باشد.

سیدالشهدا(ع) اولین قدم برای جهاد در راه خدا را با تأکید بر رعایت حق‌الناس آغاز کرد

سیدالشهدا(ع) اولین قدم برای جهاد در راه خدا را با تأکید بر رعایت حق‌الناس آغاز کرد

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha