شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه کسی فکر نکند اگر به مجلس اهل بیت(ع) آمد دیگر نیازی به نماز و روزه ندارد، تصریح کرد: اقامه و توجه به نماز توصیه امام حسین(ع) به عزاداران است و لذا نباید از نماز اول وقت غافل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم عزاداری روز تاسوعا در هیئت زینبیه همدان با بیان اینکه رفتار و عملکرد انسان در بهشت و جهنم رفتن او تأثیر دارد، اظهار داشت: باید بدانیم رسیدن به بهشت برای بشر سخت نیست و نیازمند راهنما است.

وی با بیان اینکه آن‌قدر رحمت خداوند وسیع است که در قیامت شیطان نیز طمع رحمت و بخشیده شدن از طرف خداوند را می‌کند، اظهار کرد: جامعه‌ای که اهل بیت(ع) دارد، امام حسین(ع) دارد و مرجعیت دارد، نباید به جهنم برود، البته در این بین باید کاری کنیم که امام حسین(ع) نیز ما را پیدا کند و شفاعت کند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر لزوم توجه به اقامه نماز، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جنگ را برای اقامه نماز اول وقت تعطیل کردند و این بزرگترین تأکید بر اهمیت نماز است.

وی با بیان اینکه اسلام نیامده که بگوید شما در این دنیا تنها سختی بکشید تا در آخرت جبران شود، گفت: اسلام تأکید دارد که در چهارچوب‌های دین، فرد باید خوب زندگی کند و به تعبیر دیگر هم آخرت را داشته باشد و هم دنیا را و هیچ کدام از آنها را نباید رها کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه حضور ما در این جلسات تنها برای رفتن به بهشت نیست، یادآور شد: بهشت هزاران درجه و مرتبه دارد و لذا مهم رشد کردن و رسیدن به درجات معنوی بالاتر است.

وی ارتباط با قرآن و اطاعت از اهل بیت(ع) را مهم‌ترین راه برای رسیدن به بهشت عنوان کرد و گفت: قرآن حرف خدا و راه و روش زندگی بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه جوانان سعی کنند ارتباط بیشتری با قرآن داشته باشند، خاطرنشان کرد: هر کس اطاعت بیشتری از اهل بیت(ع) داشته باشد و ارتباطش هم با قرآن بیشتر باشد، نزد خداوند عزیزتر است.

وی با بیان اینکه کسی فکر نکند اگر به مجلس اهل بیت(ع) آمد دیگر نیازی به نماز و روزه ندارد، خاطرنشان کرد: اقامه و توجه به نماز توصیه امام حسین(ع) به عزاداران است و لذا نباید از نماز اول وقت غافل شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha