یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسینی بوشهری

حوزه / رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ثبات در دین و استقامت، تأمین کننده دنیا و آخرت است، گفت: صبر و استقامت در مسیر دینداری تکمیل کننده حلقه دین است و کسانی که ایمان، صبر و استقامت و ثبات قدم داشته باشند، بنابر آیات قرآن ترسی از آینده ندارند و نسبت به اعمال گذشته نگرانی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در شب عاشورای حسینی با اشاره به اهمیت استقامت و ثبات در دین، اظهار داشت: پاداش ثابت بودن در ایمان و اعتقاد، اجر اخروی است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر فردی اعتقاد، گفتار استوار و ثبات در دین داشت، خداوند در دنیا و آخرت او را از هر انحرافی مصون می‌دارد و در عوض ظالمین و کسانی که ثبات در دین نداشتند را به حال خود رها می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبات در دین و استقامت، تأمین کننده دنیا و آخرت است، گفت: صبر و استقامت در مسیر دینداری تکمیل کننده حلقه دین است و کسانی که ایمان، صبر و استقامت و ثبات قدم داشته باشند، بنابر آیات قرآن ترسی از آینده ندارند و نسبت به اعمال گذشته نگرانی نخواهند داشت.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: استقامت و پایداری اگر در زندگی راه پیدا کرد، انسان مسیرش را پیدا می‌کند و زندگی او پایدار خواهد بود.

وی با انتقاد از برخی مداحان در نوع مرثیه سرایی برای سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: برخی برای امام حسین(ع) نوحه سرایی می‌کنند، اما به گونه دیگری دشمن شاد کن می‌شوند، به سر و سینه هم می‌زنند اما در مسیری غیر از مسیر حسین بن علی(ع)، آنها در مسیری سینه زنی می‌کنند که رادیوها و رسانه‌های بیگانه حرف و شعارشان را بازتاب دهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: آنهایی که سخت به دنیا طلبی و ریاست طلبی چسبیده‌اند، من نگران این افراد هم هستم که صحنه را خالی کنند، برخی‌ها وقتی به ریاست می‌رسند فکر می‌کنند خبری است و برای رسیدن به ریاست هر کاری که باشد می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در عاشورا موضوع ثبات در دین و استقامت دیده شد، خاطرنشان کرد: در شب عاشورا هم امام حسین(ع) به اصحابش فرمودند، هر کسی می‌خواهد برود و از تاریکی شب استفاده کند و برود، اینجا بود که اصحاب دو دسته شدند، عده‌ای ثابت قدم برای دفاع از دین کنار امام حسین(ع) ماندند و عده‌ای هم رفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha