یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه جمعه خارگ گفت: نهضت عاشورا سه ضلع عقل، عاطفه و حماسه را با هم دارد، حسینی‌بودنی یعنی حرکت عمومی جامعه به طرف ارزش‌های حسینی، حسینی بودن امروز یعنی تلاش‌ کردن و صبر کردن در برابر ناملایمات و جلوی مستکبران با عزت، حکمت و مصلحت ایستادن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های نماز جمعه، دو عامل برتری امت اسلامی را «نمازجمعه» و «عاشورا» دانست و اظهار داشت: ایام سالروز احیاء نماز جمعه در جمهوری اسلامی و روز نماز جمعه با عاشورا هم‌زمانی یافته که از خداوند جهت تعجیل امر فرج دعا می‌کنیم تا چهره نفاق رسوا شود و جامعه مومنان به بندگی حقیقی خداوند و عبودیت و مقام تقوا و قرب الهی برسند.

وی افزود: یکی از دلایلی که موجب کاهش تحمل و تاب‌آوری اجتماعی مردم می‌شود، این است که امام حسین(ع) را صرفاً عاطفی و احساسی بشناسیم و از ابعاد عقلانی و حماسی آن غفلت کنیم به بیان دیگر امام حسینی را بشناسیم که فقط برایش گریه کنیم و حاجت‌های شخصی از ایشان بگیریم و نه امام حسینی که ببینیم برای چه قیام کرد تا برای آن هدف جهاد و مقاومت کنیم.

امام جمعه خارگ اظهار کرد: نهضت عاشورا سه ضلع عقل، عاطفه و حماسه را با هم دارد، حسینی‌بودنی یعنی حرکت عمومی جامعه به طرف ارزش‌های حسینی، حسینی بودن امروز یعنی تلاش‌ کردن و صبر کردن در برابر ناملایمات و جلوی مستکبران با عزت، حکمت و مصلحت ایستادن است.

حجت الاسلام کارگر، خاطرنشان کرد: مصداق بارز حسینی‌بودن در زمانه امروز، یعنی شهید سلیمانی که در وصیت‌نامه‌اش یادآور شد، «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند، اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)».

وی خطاب به دشمنان و منافقان داخلی تأکید کرد: اگر در این ایام اِلمان‌های حسینی را آتش زدید، بدانید همان راه لشکریان عمر سعد و یزید را می‌روید و ما به مدد راه شهیدان و با یاری سیدالشهدا(ع) با تکیه بر نیروی ایمان به خدا، جهان را یکسر حسینی خواهیم کرد و با ظهور امام زمان(عج) مستضعفان عالم را به آقایی و عزت خواهیم رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha