یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه عاشورا درس عفت و حجاب را به خانواده می‌دهد، چراکه بانوان کاروان کربلا در هر شرایطی حافظ حجاب بودند، تصریح کرد: عزادار امام حسین علیه‌السلام باید حافظ ناموس خود باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه روز عاشورا، روز مصیبت و عزای همه عوالم بوده و شهادت امام حسین (ع) مصیبت بزرگی است اما صرف گریه کافی نیست، گفت: تحول، تحرک و آشنایی با معارف عاشورا لازمه مجالس عزاداری است.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به معارف محرم و عاشورا، نماز اول وقت و اهمیت به نماز را از معارف عاشورایی دانست و تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام نماز را در روز عاشورا و در وسط جنگ اقامه کردند تا ما توجه کنیم نماز اوجب واجبات است.

وی از غیرت به عنوان یکی دیگر از معارف عاشورایی یاد کرد و با بیان اینکه غیرت از صفات خداوند بود و خدا غیور است، امام حسین (ع) نسبت به پاسداری از دین و ارزش‌ها و نیز نسبت به ناموس خود غیرت داشتند، ادامه داد: هر کس مدافع ارزش‌ها باشد و با گناه، فساد و انحرافات مقابله کند و نسبت به خانواده و ناموس خود و پوشش و حجاب او بی‌تفاوت نباشد، شیعه واقعی امام حسین علیه‌السلام است‌.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه عاشورا درس عفت و حجاب را به خانواده آموزش می‌دهد، چراکه بانوان کاروان کربلا در هر شرایطی حافظ حجاب بودند و حتی در مجلس یزید دست روی صورت گذاشتند تا نامحرمان آنان را نبینند، خاطرنشان کرد: بی‌حجاب آزاد نیست و عزادار امام حسین علیه‌السلام باید حافظ ناموس خود باشد.

وی ولایت‌مداری و تسلیم در برابر امام و رهبر جامعه را از دیگر معارف عاشورایی دانست و با بیان اینکه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام تابع امام حسین علیه‌السلام بود، یادآور شد: دفاع جانی، زبانی و قلبی از رهبر جامعه اسلامی از معارف عاشورا است.

امام جمعه سلطانیه، دشمن‌شناسی و بصیرت و ایستادگی در برابر دشمن را از آموزه‌های عاشورا عنوان کرد و افزود: دین عین سیاست و تسلیم نشدن در برابر دشمن عین دین است و گفتن «مرگ بر آمریکا» ادامه راه امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه برای پاسداری از دین باید هزینه داد و آسیب دین‌داران زمان امام حسین (ع) غلبه مادیات بر معنویات بود و لذا در تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها نباید فقط به ابعاد مادی توجه کرد و در حال حاضر نیز اگر در ارزیابی موفقیت‌ها و عملکردها فقط به جنبه مادی توجه شود، ارزیابی کاملی نخواهد بود، گفت: انقلاب اسلامی هم فقط با اهداف مادی نبود، بلکه دین‌داری، مبارزه با فساد، انحراف و استقلال و در یک کلام گسترش معنویات از اهداف انقلاب است و شهدا برای دفاع از عزت ما، برای ناموس ما و کشور ما رفتند و همه باید پاسدار آن‌ها باشند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به رزمایش دو هفته قبل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تمرین حمله به ایران و با بیان اینکه ۱۰ هزار نظامی ذخیره از ۴۰ یگان این رژیم به مخالفان پیوسته‌اند و این نشانه نابودی ارتش صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: تمرین حمله به ایران از سوی ارتش در حال فروپاشی نمایش رسوایی است و رزمایش ولایت ارتش قهرمان ایران پاسخ مناسبی به چنین ادعا و تمرینی توسط دشمن اصلی ایران در منطقه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha