شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم زیارت عاشورا و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)درخانه تاریخی آل یاسین کاشان

حوزه / مراسم زیارت عاشورا و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان مراسم زیارت عاشورا و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)درخانه تاریخی آل یاسین کاشان امروز با مرثیه سرایی خاکپور ذاکر اهل بیت (ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در این مراسم به تأثیرگذاری مراسم شیر خوارگان حسینی در دنیا اشاره کرد و گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم به یاد کودکانی که در کربلا به شهادت رسیدند نه فقط در مصلاها، مساجد و حسینیه‌ها و بقاع متبرکه ایران برگزار می شود بلکه در کشورهای مختلف نیز قنداقه ، قرآن و امام حسین (ع) را معرفی می شود.

امام جمعه کاشان قنداقه شش ماهه و اربعین حسینی را مهمترین عامل معرفی امام حسین (ع) به دنیا دانست و گفت: مورد سؤال قرار گرفتن شیرخوارگان و حضور میلیونی مردم جهان در اربعین حسینی مهمترین عامل آشنا شدن آنها به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) می باشد.

حجت اسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: امام زمان(عج) با سه ندا از پنج ندا خودش را با امام حسین(ع) معرفی می کند و یک جوابی که محققان داده اند این است که در آخرالزمان اسلام به وسیله امام حسین (ع) به دنیا شناسانده می شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه با تقوا می توانیم خودمان را به گروه یاران امام زمان(عج) برسانیم گفت: امام سجاد(ع) فرمود هیچ عملی با تقوا کوچک نیست، لذا پدران و مادران همت خودشان را در برای تربیت فرزندان با تقوا بیشتر کنند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی برلزوم جدی گرفتن دغدغه رهبری در ضعیف شدن تربیت نسلی تأکید کرد و یادآور شد: حتی اگر آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی و تربیتی هم در این زمینه کوتاهی کنند پدران، مادران و خانواده ها نباید نسبت به تربیت نسلی بی تفاوت باشند.

امام جمعه کاشان تأکید کرد: خانواده ها، پدر بزرگ و مادربزرگ ها معارف اهل بیت (ع) را به نسل بعدی منتقل کنند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه چون مجموعه شهرداری و دیگر دستگاههای اجرایی و فرهنگی که با مال مردم سرکار دارد باید خیلی مراقب باشند یادآورشد :آخرتی که اولین منزلش یک متر خاک است شایسته است از آخرتش بترسیم و به دنیا بی رغبت باشیم .

حجت اسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه همگان باید به قولمان پای بند باشیم خاطرنشان کرد : با احتمال ، ظن و گمان پشت سر دیگران خصوصا در فضای مجازی حرف نزنیم.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه به پست و مقام نباید پای بند باشیم یادآورشد : تنها چیزی که می تواند ما را نجات بدهد تقوای الهی است و چون امام زمان (عج) عملکرد ما را می بیند کاری که انجام می دهیم برای ریا و خودنمایی نباشد بلکه برای رضای خدا باشد.

شایان ذکراست این مراسم از روز یکشنبه هشتم مردادماه همراه با مراسم زیارت عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان آغاز و تا روز پنجشنبه دوازدهم مرداد با حضور عزاداران حسینی ادامه دارد .

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha