یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1101513
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
ملکی ابرده

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: یک حوزوی می داند که هیچ چیزی جز بندگی خدا، لذت بخش نیست و نقشه راه ترقی و تکامل در حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکی ابرده در جمع متقاضیان ورود به حوزه علمیه(دوره تثبیتی) و تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه السلام جاجرم خراسان شمالی با اشاره به حدیث «اَیّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِیَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ»، ابراز کرد: این هستی، آفریده شده تا ما خدا را بشناسیم و از آن لذت ببریم زیرا هیچ لذتی به اندازه معرفت الهی نیست.

وی عبودیت و بندگی خدا را نتیجه شناخت و معرفت دانست که در نهایت انسان مرکز خیر برای خود و جامعه می شود. البته برای این امر، نقشه راه ترقی و تکاملی به جز در حوزه علمیه نیست که آنهم با امضای حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف نسبت به طلبه علوم دینی محقق می شود.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه انسان در حوزه علمیه با همه سلول های خودش احساس می کند که هیچ چیزی جز بندگی خدا، لذت بخش نیست، خطاب به طلاب علوم دینی گفت: با فکر و اندیشه سعی در حفظ این نعمت داشته باشید تا مشعلی فروزان و موجب افتخار برای خانواده، شهر و کشور خویش شوید که البته این نکته با اخلاق، تهذیب و علم همراه است.

وی حضور در عرصه طلبگی را مسئله ای عنوان کرد که با فکرکردن به حقیقت زندگی برای حضور در فضایی معنوی و انتخاب آن در دوران نوجوانی و جوانی شکل می گیرد.

حجت الاسلام خراشاهی، مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه السلام جاجرم هم با اشاره به دشمنی های استکبار علیه حوزه علمیه به ویژه در ایام فتنه سال گذشته، استقبال بیش از پیش برای حضور و تحصیل در عرصه دین را پاسخی به این خصومت ها دانست.

وی گزارشی از فعالیت های انجام شده در این مدرسه ارائه کرد و از ظرفیت خوب دانش آموزان علاقه مند به کسب معارف دینی در این منطقه گفت.

این برنامه در ضمن حضور حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه السلام جاجرم و دیدار با تعدادی از طلاب و شرکت کنندگان دوره تثبیتی آن برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha