سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1101653
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
ط

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: برای استغفار باید علاوه بر پشیمانی جدی بر گذشته، تصمیم جدی نیز برای جبران گناهان در آینده بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ظهر امروز مراسم زیارت عاشورا و عزاداری سالار شهیدان با مرثیه سرایی مسگری ذاکر اهل بیت(ع) و با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در هیئت محبان چهارده معصوم میدان میوه و تره بار کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، با اشاره به مهلت سیدالشهدا برای استغفار، دعا، نماز و قرآن از سپاه یزید، اظهار داشت: دیگران برای گناهان کبیره از جمله غیبت و تهمت استغفار می‌کنند، ولی پیامبراکرم(ص) و امام حسین(ع) که نه گناه کبیره و نه فکر حرام انجام می‌دهند، به دلیل آنکه خداوند را به درستی درک کرده‌اند، باز هم استغفار می‌کنند.

وی به تفاوت غیبت و تهمت اشاره کرد و گفت: پخش عیب یک برادر مسلمان که دیگران خبر ندارند غیبت محسوب می‌شود، به طوری که براساس روایات خوراک سگ‌های جهنم، غیبت است، ولی تهمت از غیبت بدتر است چرا که تهمت به خاطر عیبی که یک نفر ندارد به او نسبت داده می‌شود.

امام جمعه کاشان، تصریح کرد: برای استغفار باید علاوه بر پشیمانی جدی بر گذشته، تصمیم جدی نیز برای جبران گناهان در آینده بگیریم.

وی دعا و اقامه نماز را به عنوان ابزارهای امام حسین(ع) برای استغفار عنوان کرد و گفت: تلاوت قرآن نیز از دیگر ابزارهایی بود که امام حسین(ع) برای استغفار به درگاه خداوند متعال از آن بهره می‌بردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۱ IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    این عکس خیلی حرف برا گفتن داره اونم در ایام محرم از شهر کاشان که دارالعباده معروف بود