سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
س

حوزه / امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه دشمن به دنبال کم رنگ کردن غیرت دینی است، گفت: اینکه مداح و سخنران بگوید بی حجاب ها و شل حجاب ها مجلس عزاداری امام حسین(ع) بیایند من هم می گویم بیایند، ولی حرمت سیدالشهدا(ع) را رعایت کنند. مراقب باشید گناه بی حجابی را عادی سازی نکنید.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مراسم عزاداری شب هجدهم محرم هیئت رزمندگان اسلام کاشان در سالن ورزشی شهدای بسیج این شهر اظهار داشت: ضد انقلاب دهه اول محرم هشتگ راه انداخته بود که لباس مشکی نپوشید و مجلس سیدالشهدا(ع) نروید، اما به کوری چشمشان لباس مشکی ها امسال بیشتر و مجالس عزای حسینی پرشورتر از سال های گذشته بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس سیدالشهدا(ع) یک مثلث سه ضلعی بود که در راس آن امام حسین(ع) قرار دارد و دقیق تبلیغ می کنند، ادامه داد: در ضلع دوم این مثلث همر زمان و یاران و ضلع سوم آزادگان امام حسین (ع) که به عنوان اسیر در مسیر شام بودند قرار دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه یارانی که سیدالشهدا داشت پیامبراکرم(ص)، امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع) و تا قیام قیامت هیچ معصومی ندارد، ابراز داشت: امام حسین (ع) شب عاشورا فرمود من اصحابی را باوفاتر و بهتر از اصحابم نمی شناسم.

امام جمعه موقت تهران به نقش حضرت زینب (س) در رسوایی یزید اشاره کرد و یاد آورشد: حضرت زینب(س) شام یزید شام غریبان کرد.

آیت الله خاتمی به نقش آزادگان کربلا در نهضت حسینی اشاره و بیان کرد: جلوگیری از تحریف نهضت عاشورا، مرعوب در مقابل بردشمن، تحقیر دشمن، مقاومت شیرمردانه و حفظ عزت حسینی مهمترین اقدامات آزادگان شجاع کربلا به رهبری امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد : یزید دنبال این بود که بگوید اینها بی دین بودند و چون مقابل دین ایستادند کشته شدند، اما کاروان اسرای کربلا (ع) نقشه یزید را خنثی کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در دروازه کوفه ضمن بیان 80 صفت از امام حسین (ع) خطاب به آنها فرمود من پسر آن حسینی هستم که او را با شکنجه کشتند و باور نکنید که حسین (ع) با مرگ عادی از بین رفته است، ادامه داد: حضرت زینب (س) نیز فرمود تماشاچی ها بدانید که یزیدیان امام حسین (ع) را با لب تشنه کشتند.

امام جمعه موقت تهران به جهاد تبیین رباب مادر علی اصغر(ع) اشاره و تصریح کرد: در حالی که ابن زیاد با سر بریده سیدالشهدا(ع) مانور پیروزی می داد رباب از بین جمعیت بلند شد و سربریده حسین(ع) را بغل گرفت و بوسید و گفت «حسین جانم فراموشت نمی کنم که شمشیر ناپاکان به جانت اصابت کرده و تو را به شهادت رسانده است».

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی یک سال گذشته بارها جهاد تبیین را واجب ضروری و فوری مطرح کردند، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهادتبیین برای کسانی که تریبون منبر و خطابه حسینی را در اختیار دارند تکلیف ایجاد می کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن به دنبال کم رنگ کردن غیرت دینی است، گفت: بی حجابی پایان خط خواسته دشمن نیست بلکه پایان خط برهنگی و عریانی است که در بعضی از استان ها باب شده و آنچه جای نگرانی دارد عادی سازی این منکر بزرگ است.

آیت الله خاتمی بی حجابی را گناه محض دانست و یادآور شد: اینکه مداح و سخنران بگوید بی حجاب ها و شل حجاب ها مجلس عزاداری امام حسین(ع) بیایند من هم می گویم بیایند، ولی حرمت سیدالشهدا(ع) را رعایت کنند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به بعضی از سخنرانان و مداحان، گفت: مراقب باشیم و مراقب باشید که گناه بی حجابی را عادی سازی نکنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه دشمن با پول آمریکا به دنبال کم رنگ کردن ولایت مداری مردم ایران است، یاد آور شد: بعضی ها با تحریف می خواهند بگویند ولایت فقیه یک رهبر سیاسی مثل دیگر رهبران سیاسی دنیا است در حالی که ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است.

وی خاطرنشان کرد : دشمن با تحریف می خواهد بگوید اغتشاشات سال گذشته اعتراضات علیه نظام بود در فرانسه و آمریکا که عامل راه اندازی اغتشاشات ایران بودند هم مردم اعتراض می کنند ولی تاکنون ندیده ایم به کلیساهایشان بریزند و انجیل را آتش بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید عجمیان و شهید علی‌وردی را مظلومانه به شهادت رساندند، گفت: وقتی قاتل هایشان را قصاص می کنند، عده ای جیغ و فریاد می کنند، در حالی که اینها محارب هستند و براساس قانون الهی باید قصاص شوند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آیا جنایت به شهادت رساندن شهید علی وردی، جوان طلبه ای که حاضر نشد به مقدسات توهین کند و یا شهید روح الله عجمیان که برای دفاع از مردم به میدان آمد، اسمش اعتراض است؟

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در سالگرد اغتشاشات باید مراقب باشیم که دشمن دوباره آتش را روشن نکند، خطاب به دشمنان گفت : اگر در سالگرد اغتشاشات سال گذشته به دنبال اغتشاش باشند بدانند به فضل خدا تو دهنی محکمی از مردم خواهند خورد.

عضو فقهای شورای نگهبان به آتش زدن قرآن در بعضی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: سوئد و دانمارک که اجازه قرآن سوزی را می دهند تحت فرمان صهیونیست ها هستند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه عده ای به دنبال کم رنگ کردن نفرت از امریکا هستند و اگر جرأت کنند به امام راحل هم توهین می کنند، گفت: بر اساس فرمایش صریح امام که فرمود «آمریکا شیطان بزرگ است و لحظه ای دست از توطئه علیه ایران بر نمی دارد»، مردم با عمق نفرت شعار «مرگ بر امریکا» را سر بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدحسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    احسنت. زنده باد. 👌