سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
.

حوزه/ استادار البرز گفت: در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" در جامعه نهادینه شد و تأثیر مخربی بر روند رشد و جوانی جمعیت گذاشت، از این رو باید شعار "فرزند بیشتر، زندگی شادتر" را با برنامه‌ریزی و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به‌عنوان مسیری مشخص دنبال کنیم.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که امروز به دبیری اداره کل بانوان و خانواده استانداری البرز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تحقق اهداف این قرارگاه به یک شعار محوری با پشتوانه طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیاز دارد، اظهار داشت: البته حل مسائل و موضوعات اقتصادی و معیشتی، لازم و ضروری است ولی یک خلأ بزرگ فرهنگی نیز در این رابطه محسوس است.

وی ادامه داد: در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" در جامعه نهادینه شد و تأثیر مخربی بر روند رشد و جوانی جمعیت گذاشت، از این رو باید شعار "فرزند بیشتر، زندگی شادتر" را با برنامه‌ریزی و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به‌عنوان مسیری مشخص دنبال کنیم.

عبداللهی گفت: نخبگان و صاحب نظران حوزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور باید طرح‌ها و برنامه‌هایی در قالب نقشه راه با قابلیت اجرایی ارائه دهند.

وی با تأکید بر لزوم ارتقا کیفیت تولیدات صدا و سیما برای ترویج فرزندآوری، اظهار کرد: باید ساختارهای فکری جامعه بر مبنای "فرزند بیشتر، زندگی بهتر" ترویج و ترسیم مزایای زندگی در خانواده‌های پرجمعیت، تغییر یابد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در کنار بسترسازی فرهنگی باید تدابیر لازم برای حمایت‌های اقتصادی از خانواده‌های دارای چند فرزند در دستور کار قرار گیرد و در این راستا روند اجرای مصوبات و قوانین حمایتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش بانک‌ها در این حوزه، یادآور شد: در قانون، وظایف بانک‌ها و مصوبات حمایتی مشخص است، از این رو شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان باید پویاتر باشند و در راستای تسهیل مسیر اخذ تسهیلات، همراه‌تر شوند.

عبداللهی سخت گیری‌های بی‌مورد بانک‌ها را تمرد از قانون دانست و برخورد جدی قانونی از طریق مراجع مربوطه را متذکر شد و گفت: مردم استان حق دارند از مزایای سپرده‌های خود در بانک‌ها در قالب اخذ تسهیلات، بهره‌مند شوند و بیش از این نیز انتظاری وجود ندارد، بنابراین اگر بانکی در این راستا کم‌کاری و استنکاف کند، با واکنش جدی بر مبنای قانون مواجه خواهد شد.

استاندار البرز از اداره کل مدیریت عملکرد، امور حقوقی و بازرسی استانداری خواست تا روند پرداخت تسهیلات در بانک‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد تا به‌زودی براساس نتایج مأخوذه نسبت به تشویق بانک‌های برتر و توبیخ و اعلام نام بانک‌های کم‌کار در رسانه‌ها اقدام شود.

وی همچنین با ارائه طرحی از دبیر قرارگاه خواست طی تعامل با اتحادیه املاک استان با راه‌اندازی پویشی از ظرفیت دفاتر املاک استان جهت تهیه خانه برای خانواده‌های پرجمعیت و دارای چند فرزند اقدام کنند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: شناسایی خانواده‌های دارای چند فرزند و اولویت‌بندی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها به‌ویژه در حوزه تأمین مسکن از ضرورت‌هاست.

وی حضور فعال خیرین و مشارکت دفاتر املاک در این رابطه را بسیار موثر اعلام کرد و یادآور شد: می‌توانیم دست در دست یکدیگر بدهیم و با اتحاد و انسجام، اهداف این قرارگاه را محقق کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha