یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه خداوند افراد خیر را برگزیده که حوائج نیازمندان را برآورده کنند، گفت: وقتی کسی به محرومان کمک‌ می‌کند، خداوند عمرش را زیاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در آیین نکوداشت فعالان عرصه خیر و احسان، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با تشکیل کمیته امداد به فرمان امام علی(ع) در حوزه محرومیت زدایی عمل کردند.

وی با بیان اینکه خداوند افراد خیر را برگزیده که حوائج نیازمندان را برآورده کنند، افزود: وقتی کسی به محرومان کمک‌ می‌کند، خداوند عمرش را زیاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، کار نیکو را به مصداق معامله با خداوند عنوان کرد و گفت: مواسات و همدلی از ویژگی‌های مومنان است و قطعا جامعه با همدلی به آرامش و امنیت می‌رسد به همین خاطر نباید از آن غافل شد.

وی با بیان اینکه زندگی در این دنیا معامله با خداوند است، تأکید کرد: کسانی از این معامله سود خواهند برد که در طول عمر خود کار نیک انجام داده باشند تا خداوند در برابر اعمال آنها، بهشت را در اختیارشان بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، با بیان اینکه در آیات و روایات، دو نوع اجل برای انسان مطرح شده که شامل اجل قطعی و اجل شناور می‌باشد، اظهار کرد: طبق آیات و روایات، احسان و نیکی اجل معلق یا شناور را به تأخیر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه احسان می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله مالی، زبانی، هدایتی و درمانی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تأخیر در اجل و عمر طولانی باید فرصتی برای کسب توفیق روزافزون باشد و نهایت بهره از آن برده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha