یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت برگزاری هر چه‌بهتر کنگره سه هزار شهید استان خراسان شمالی، گفت: این کنگره‌ها اقدامی هنرمندانه برای معرفی شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان خراسان شمالی که با حضور استاندار، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) و دیگر سازمان‌ها وادارات مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره به‌منظور معرفی شهدا به‌عنوان الگوهای واقعی جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

وی افزود: بایستی معرفی شهدا با اقدامات هنرمندانه همراه باشد، تا تأثیر بیشتری بر مخاطب به‌ویژه نسل نوجوان و جوان داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: در این راستا باید سبک زندگی، چگونگی رفتار با خانواده و از خودگذشتگی شهدا هنرمندانه برای نسل جوان تبیین شود که البته تاکنون مستندهای خوبی از زندگی شهدا در استان نیز ساخته‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری ساخت مستند زندگی سردار شهید رجبعلی محمد زاده، اظهار کرد: زندگی شهید محمد زاده به‌عنوان یک الگوی واقعی می‌تواند همچون چراغ راهی روشن برای نوجوانان و جوانان استان باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: در واقع با توجه به هجمه‌های دشمنان و شیوه‌های نوین تهاجم آن‌ها باید ما هم برای آشنا کردن نسل جدید با مسائل حوزه شهدا از شیوه‌های جدید تبلیغاتی و اقدامات هنرمندانه استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توانیم با تدوین کتاب‌هایی خوب و قابل‌ارائه در سطح ملی و همچنین ساخت مستندهایی فاخر از شهدا آن‌ها را به جامعه معرفی کنیم و قطعاً زبان هنر بهترین گزینه برای این امر مهم است.

گفتنی است، استان خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده از این استان در دوران دفاع مقدس در عملیات‌ها حضور داشته‌اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha