یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ سید شفقت حسین شیرازی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی گفت: شهید عارف حسینی همیشه برای وحدت شیعه و سنی تلاش می کرد. او می خواست پاکستان به یک کشور آزاد و مستقل تبدیل شود و همیشه مخالف دخالت های خارجی بود و صدای خود را علیه آن بلند می کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی رئیس مجلس علمای امامیه پاکستان در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید عارف حسینی گفت: شهادت شهید حسینی ادامه مسیر کربلا است، زیرا او هم مانند شهدای کربلا، حاضر نشد، در برابر استعمار قد خم کند. وی با پیروی از جدش سیدالشهدا(ع) صدایی قدرتمند در برابر یزیدیان عصر بود. عارف حسینی پیشگام وحدت مسلمانان در پاکستان بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی اظهار داشت: آن شهید همیشه برای وحدت شیعه و سنی تلاش می کرد. وی می خواست پاکستان به یک کشور آزاد و مستقل تبدیل شود. همیشه مخالف دخالت های خارجی بود و صدای خود را علیه آن بلند می کرد.

وی تاکید کرد: شهید حسینی برای احقاق حق شیعیان پاکستان مبارزه کرد و در همین راه به شهادت رسید. وی نه تنها اساس هویت سیاسی شیعیان را در پاکستان پایه گذاری کرد بلکه اندیشه و ایدئولوژی سیاسی شیعیان را نیز ارائه کرد.

حجت الاسلام شیرازی گفت: باوجود گذشت چندین سال فقدان ایشان امروز نیز در پاکستان به شدت احساس می شود. دوستداران شهید حسینی همچنان بر خط حریت و ولایت هستند تا راه شهید ادامه یابد.

وی بیان داشت: حضرت امام خمینی فرمودند «افکار شهید حسینی زنده نگه داشته شود.» لذا ما فرزندان معنوی شهید حسینی در روز شهادت شهید وی تجدید عهد می کنیم که افکار شهید را زنده نگه می داریم، راه شهید را ادامه می دهیم و برای عملی کردن آرمان های وی تلاش می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha