دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ رئیس جامعه روحانیت شیراز گفت: اصالت با وحدت است آنچه نص قرآن در جاهای مختلف همه ما را فراخوانده به عنوان برادران، شعارهایی محتوایی است و در عمل همه دست در دست داریم، اما دشمن به دنبال این است تا در هر موقعیت و وضعیتی تفرقه ایجاد کنند و از این موقعیت ها سو استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب ظهر امروز در جلسه اعضای جامعه روحانیت شیراز، جمعی از علمای اهل تسنن و جمعی از ائمه جمعه سطح استان فارس با رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه که در سالن ولایت مجتمع علوم پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه اسلام بر پایه دو کلمه برپا شده است، اظهار کرد: «کلمه توحید» و «توحید کلمه» دو کلمه‌ای هستند که اسلام بر پایه آنان برپا شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: واضح است که کلمه توحید «لا إله إلّا اللّه» است، اما صرفا به گفتن نیست بلکه ملتزم لوازم هم در گفتار و هم در رفتار است، در جمیع مسائل فردی و اجتماعی باید پایبند به آن باشیم، در واقع باید در یک کلام تحت ولایت الله تعالی قرار داشته باشیم.

رئیس جامعه روحانیت شیراز، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرسنل نیروی دریایی اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرسنل نیروی دریایی فرمودند، بسیاری درصدد این بودند که مراسم سوگواری امام حسین(ع) را در وضعیتی قرار دهند که رونقی نداشته باشد، اما ملاحظه کردیم امسال وضعیت مراسم‌ها رونق بیشتر و مفیدتر و از لحاظ کمی و کیفی گسترده‌تر بود.

آیت الله دستغیب، با اشاره به انسجام موجود بین شیعه و سنی در استان فارس، خاطرنشان کرد: وضعیتی که ملاحظه می‌کنیم میان شیعه و سنی در استان وجود دارد نه اکنون بلکه قرن‌ها است که با یکدیگر بر اساس اخوت دینی و قرآنی و سفارش نبی خداوند متعال و اوصیا برقرار بوده و خواهد بود.

وی اظهار کرد: اصالت با وحدت است آنچه نص قرآن در جاهای مختلف همه ما را فراخوانده به عنوان برادران، شعارهایی محتوایی است و در عمل همه دست در دست داریم، اما دشمن به دنبال این است تا در هر موقعیت و وضعیتی تفرقه ایجاد کنند و از این موقعیت ها سو استفاده کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha