دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار معروفی

حوزه/ معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج طلاب ظرفیت بزرگی برای انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های انقلابی ملت بزرگ ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار حسین معروفی در نشست با فرماندهان پایگاه ها و گروه های جهادی سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات بسیج اساتید و نخبگان حوزه برگزار شد، با اشاره به نقش بسیار مهم و تأثیرگذار روحانیت چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه به خصوص پس از آن اظهار داشت: به ویژه در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و بسیجیان ما تحت هدایت روحانیت انقلابی و مهذب توانستند آن حماسه ها را خلق کنند.

وی با اشاره به این که امروز رسالت مهم حوزه و روحانیت انقلابی، اهتمام نسبت به جهاد تبیین است، گفت: همان طور که تأکید می کنیم نباید مسجد را از روحانیت گرفت، از آن سو به شدت معتقدیم که انقلاب منهای روحانیت، انقلاب نیست و لذا ما حتی قبل از دانشگاه باید به فکر حوزه علمیه و تقویت حوزه انقلابی باشیم و در این خصوص بسیج طلاب رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: نگاه شما حوزویان انقلابی، جامع الاطراف و مبتنی بر قرآن و اهل بیت(ع) است و در این میان، رسالت همه ما و شما این است که فرمایشات و رهنمودهای امام خامنه ای را به درستی مورد توجه و عمل قرار دهیم.

معروفی خاطرنشان کرد: آن چه امام خامنه ای در رابطه با دشمن و برنامه هایش مورد اشاره قرار داده اند، بر اساس یک واقعیت هایی است، چه آن که حضرت آقا به درستی راه های نفوذ و حمله دشمن را فهمیده و هشدارهایی در این زمینه ارایه داده اند که اگر به آن ها بی توجهی کنیم، دچار خسران می‌شویم.

وی با اشاره به این که دشمن برای ضربه زدن به نظام و جامعه اسلامی به دنبال توسعه جنگ نرم و عملیات روانی و جهت دهی به افکار عمومی به این واسطه است، گفت: باید توجه داشت که برنامه و طرح دشمن در این خصوص ادامه دار و هدفمند است و سال ها برای تحقق آن وقت و انرژی می‌گذارد. از سوی دیگر باید بدانیم که دعوای دشمن با ما بر سر محتوای جمهوری اسلامی است و نه ظاهر آن، چرا که آن ها با اهل بیت(ع) و عاشورا و محتوای دینی ما مشکل دارند.

دوست و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: از سوی دیگر با توجه به این که ما مدعی اسلام اهل بیتی و بستر ساز برای ظهور حضرت حجت (عج) هستیم، آن ها می خواهند هر طور شده جلوی مدل سازی جمهوری اسلامی ایران در دنیا را بگیرند و برای این کار برنامه پیچیده و هدفمندی هم دارند.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی غربی و تخریب باورهای دینی مردم و از جمله از بین بردن نهاد خانواده از جمله مهم ترین برنامه های دشمن است چه آن که می دانند عفت و حیا از جمله اصلی ترین مؤلفه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی به شمار می رود و لذا به دنبال تخریب همین مسئله هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج یادآور شد: هر جا که ضربه خورده ایم یا دشمن را نشناخته ایم یا امام و رهبر خویش را چرا که اگر این شناخت به معنای واقعی کلمه وجود داشته باشد شکست و لطمه نمی خوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضرت امام(ره)، بقای انقلاب را در گروی تشکیل بسیج دانست، گفت: بسیج طلاب و روحانیون، نقش بسیار مهمی در راستای حفظ و ترویج آرمان های انقلاب اسلامی دارد و مدنظر ما هم بسیج طلاب نه صورت اسمی و با ظرفیت محدود بلکه با همه ظرفیت علما و طلاب و روحانیون حوزه های علمیه است.

معروفی افزود: از سوی دیگر، بسیج طلاب مسئول ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت در جامعه است و باید سردمدار این برنامه ها باشد، چه آن که ما به شدت معتقدیم بسیج طلاب ظرفیت بسیار بزرگی برای انقلاب اسلامی است که می تواند فرصت ساز و وحدت آفرین و عامل جلوگیری از بسیاری از انحرافات در کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha