دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه آبپخش

حوزه/ امام جمعه آبپخش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه فعالیت تعاونی‌های مرزنشین در دولت سیزدهم آغاز شده است اما با توجه به سابقه و مشکلات پیشین آن‌ها، لازم است فعالیت آن‌ها مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد.

حجت الاسلام خداد رضایی امام جمعه آب پخش استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت تعاونی‌های مرزنشین در دولت سیزدهم آغاز شده است، اما با توجه به سابقه و مشکلات پیشین، لازم است فعالیت آن‌ها مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد.

وی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان، گفت: تعاونی مرزنشینان در این منطقه به دلیل همجوار بودن با مناطق دیگر به صورت مشترک بود.

امام جمعه آب پخش، افزود: در سال ۱۳۸۰ تعاونی مرزنشینان منطقه آب پخش بوشهر جدا شد و فعالیتش را به صورت مستقل آغاز کرد، از آن زمان تاکنون چندین دوره هیئت مدیره تغییر کرده، اما متأسفانه در هر دوره عملکرد هیئت مدیره قبلی زیر سوال رفته است.

امام جمعه آب پخش با بیان اینکه همیشه اعلام شده تعاونی بدهکار است و باید بدهی‌های هیئت مدیره قبلی پرداخت شود، اظهار کرد: چندین سال است فعالیت این تعاونی به دلیل مشکلات ارزی، مقرون به صرفه نبودن و اختلافات بین اعضاء به تعطیلی کشیده شد، این در حالی است که باید این سوال را پرسید که سرمایه مردم در این چند سال چه شده؟ این همه ارز دولتی دریافت شده نیز چه شده است؟

حجت‌الاسلام رضائی، تصریح کرد: به دلیل احراز سکونت از مرز، ارز برای تبادل معاملات دریافت شده اما سرنوشت آن‌ها مشخص نیست، این در حالی است که در دولت سیزدهم بر فعال شدن تعاونی‌های مرزنشین تأکید شده تا مشکلات معیشتی مردم این مناطق برطرف شود.

امام جمعه آب پخش خاطرنشان کرد: به دنبال مطرح شدن این بحث، تعاونی مرزنشین منطقه نیز فعال شده اما آغاز فعالیت آن‌ها در سکوت صورت گرفته است، به گونه‌ای که رئیس شورای آب پخش طی تماس تلفنی خبر داد که قرار است انتخابات ناظرین تعاونی مرزنشین برگزار شود.

وی ادامه داد: این صورت جلسه در یکی از روزنامه‌ها اطلاع رسانی شده اما متأسفانه اکثریت مردم منطقه اطلاعی ندارند، حتی شنیده شده که در نوبت اول، تعداد اعضاء به حد نصاب نرسیده است و در نوبت دوم نیز یکسری افراد از طریق تلفن به محل مجمع دعوت شده‌اند، حتی با وجود آنکه رئیس شورا نیز معترض شده اما پاسخی دریافت نکرده و انتخابات ناظرین نیز برگزار شده است.

امام جمعه آب پخش بوشهر تصریح کرد: هر چند به بنده نیز پیشنهاد داده شد تا در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به پرداخت پول و عضویت در این تعاونی سوق دهم اما به دلیل اینکه با این روند کار و فعالیت تعاونی موافق نبوده و نیستم از انجام این کار امتناع کردم، حال خودشان از طرق مختلف از مردم حق عضویت و پول دریافت کرده‌اند و فعالیت را آغاز نموده و انتخابات را برگزار کرده‌اند اما لازم است فعالیت آن‌ها زیر ذره‌بین قرار گیرد.

امام جمعه آب پخش، به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد و خواستار نظارت بر فعالیت‌های تعاونی مرزنشینان شدم، اما بعد از دو دهه فعالیت، از یک ریال از سرمایه قبلی اعضاء و مردم، ارزهای دولتی دریافت شده و سود تعاونی خبری نیست.

حجت الاسلام رضائی عنوان کرد: این موضوع یک امر مبهم است و از استاندار و مسئولین مربوطه می‌خواهیم تا بر فعالیت این تعاونی نظارت و بازرسی لازم را داشته باشند و اجازه ندهند شرایط قبلی باز هم رقم بخورد و سرمایه مردم و ارزهای دولتی هدر بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha