دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فعالیت تبلیغی بانوی طلبه خانم  محبوبه شریفی

حوزه/ محرم که از راه می‌رسد همه عاشقان حسینی دار و ندار خود را در طَبَق اخلاص می‌گذارند تا عشق بی‌حد و حصر خود به شهدا و اسرای کربلا را به شیوه‌های گوناگون ابراز کنند.

خبرگزاری حوزه - کرمانشاه/ محرم که از راه می‌رسد همه عاشقان حسینی دار و ندار خود را در طبق اخلاص می‌گذارند تا عشق بی‌حد و حصر خود به شهدا و اسرای کربلا را به شیوه‌های گوناگون ابراز کنند. خانم شریفی نیز به عنوان طلبه و مبلغه سال‌هاست که سهمش از این قافله، برگزاری مراسم های درخور سیدالشهدا(ع) در روستای تنگ شوهان است و برنامه‌های مختلفی را ویژه این ایام برای این منطقه تدارک می‌بیند.

محبوبه شریفی متولد سال ۱۳۶۴ و اهل شهرستان اسلام آباد کرمانشاه و از طلبه‌های فعالی است که در پایگاه بسیج روستای تنگ شوهان علیا به فعالیت مشغول است.

او حدود ۱۷ سال است که با عشقی سرشار، رسالت تبلیغی خود را در این منطقه پیش می‌برد و اگرچه خودش ساکن کرمانشاه است اما از فعالیت در این منطقه هیچ‌گاه غافل نبوده است و در این مدت تمام تلاش خود را برای راهنمایی و هدایت افراد و همچنین دستگیری از نیازمندان به کار بسته است.

خانم شریفی در حقیقت بلافاصله پس از فارغ التحصیلی فعالیت خود را در این منطقه آغاز کرد که در ابتدا بانوان منطقه در محدودیت بسیاری به سر می‌بردند، اما او آستین همت بالا زد و به برگزاری برنامه‌های مناسبتی و روضه‌های خانگی در خانه پدری‌اش که در این منطقه قرار داشت، پرداخت و کم کم برگزاری کلاس‌های تابستانی را کلید زد و منزل پدرش را به کلاسی برای آموزش دختران و بانوان تبدیل کرد.

اگرچه در ابتدا استقبال چندانی از فعالیت‌های او نمی‌شد و تنها ۵،۶ نفر در کلاس‌ها حاضر می‌شدند اما حالا جمعیت کلاس‌های او از ۵۰ نفر هم فراتر رفته است.

محدودیت بانوان در این منطقه به حدی بود که بسیاری از دختران تحصیلات خود را نیمه کاره رها می‌کردند، اما اکنون با فرهنگ سازی خانم شریفی و تلاش‌های دلسوزانه او، بسیاری از دختران به لحاظ تحصیلی و علمی و فعالیت‌های فرهنگی رشد قابل توجهی کرده‌اند.

روایتی از ۱۷ سال فعالیت تبلیغی یک بانوی طلبه‌ / مشارکت اهالی روستا برای غذای نذری اربعین

این بانو اکنون در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته در این روستا حلقه‌های بصیرتی و در مناسبت‌ها نیز برنامه‌هایی متناسب با ایام مختلف برگزار می‌کند؛ در ایام محرم و صفر نیز به یاد سالار شهیدان و برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع)، مراسم روضه‌خوانی و زیارت عاشورا برگزار می‌کند.

خانم شریفی در دهه اول محرم نیز ضمن برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا، به سخنرانی نیز پیرامون این ایام می‌پرداخت تا بانوان را بیش از پیش با اهمیت ماه محرم آشنا نماید.

او اکنون در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در حال برنامه‌ریزی پخت نذری است که در این مراسم کلیه بانوان پای کار می‌آیند و اقلامی از خود را به عشق اباعبدالله(ع) وسط می‌گذارند و با این اقلام نذری طبخ و میان عزاداران حسینی توزیع می‌شود و بدین گونه هرکدام از آنان در این نذری به گونه‌ای سهیم می‌شوند.

بسیاری از اهالی روستا نیز با برنامه ریزی مسجد و جهت بهره بردن از زیارت پرفیض اربعین، در این روز در قالب کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

این بانو افزون بر این به آموزش‌هایی مختص خانواده‌ها و همچنین ارائه مشاوره به آنان می‌پردازد و با بهره گیری از ظرفیت بانوان و هنرهای مختلف آنان از جمله گلیم بافی و قالی بافی و خیاطی کلاس‌های هنری و کلاس‌های آموزش قرآن برگزار می‌کند.

روایتی از ۱۷ سال فعالیت تبلیغی یک بانوی طلبه‌ / مشارکت اهالی روستا برای غذای نذری اربعین

اکنون با کلاس‌هایی که به اهتمام این بانوی تلاشگر در زمینه گلیم بافی برگزار شده برای بسیاری از بانوان اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha