دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علم الهدی در جمع مبلغان اوقاف

حوزه / امام جمعه مشهد گفت: طلبه‌ای که اخلاص داشته باشد، تنها در مسیری تبلیغ می‌کند که برای خدا باشد، اخلاص یک سرمایه بزرگ برای طلبه است، در گفت‌گو با مردم، بیان مسائل، احکام، حق را بیان کنید و در راه رضایت خدا به تبلیغ دین بپردازید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مهارت افزایی مبلغین بقاع متبرکه کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امامت برگزار شد، به ویژگی‌های دوران طلبگی، آرمان و آرزوهای یک طلبه از آغاز تا پایان عمر او اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر طلاب در میدان اقتدار، دارای ثبات شخصیت و جایگاه در جامعه هستند، در دورانی که ما طلبه شدیم هیچ آینده‌ روشن و موقعیتی برای ما قابل تصور نبود.

وی ادامه داد: در هر حرفه و شغلی به‌خصوص حرفه روحانیت، ابتدای آن با یک سلسله آرزوها و آرمان‌ها آغاز می‌شود، یک انسان فکر می‌کند شخصیت او در چه عرصه و موقعیت خوبی قرار گرفته است.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به دوران طلبگی خود، یادآور شد: من طلبه‌ای هستم که در عرصه طلبگی در شرایط خاص مانند مبارزه با طاغوت، محرومیت، فقر، رعب و وحشت، فعالیت طلبگی را انجام دادم و در این عرصه موفق بودم، در دوران تحصیل در عرصه فعالیت‌های اجتماعی کار می‌کردم و با پیروزی انقلاب اسلامی این برنامه‌ها را ادامه دادم و توفیقاتی نیز در این زمینه داشتم.

وی با بیان اینکه موفق‌ترین طلبه در شرایط و عصر حاضر، رهبر معظم انقلاب است، افزود: سرمایه اصلی طلبه در همه موقعیت‌های زندگی، کارها، رنج‌ها و مجاهدت‌ها اخلاص است که برای رسیدن به خدا همه این سختی‌ها را متحمل شده است.

وی تصریح کرد: در فعالیت طلبگی، هدف طلبه از تبلیغ، گفت‌وگو با مردم، حضور در فعالیت‌های اجتماعی است که باید برای خدا و با اخلاص در این زمینه حرکت کرد.

وی با تأکید بر اینکه اخلاص برای طلبه در عرصه تبلیغ بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در جریان‌های سیاسی و اجتماعی برخی گروه‌ها تلاش می‌کنند از ظرفیت مبلغان دینی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند، بنابراین باید مراقب این چنین جریان‌هایی باشیم.

وی یادآور شد: طلاب باید در مقابل جو زدگی‌ها مراقب باشند، گاهی دشمنان اسلام برای ما ارزش‌هایی را تعریف می‌کنند که با دین منافات دارد و این در حالی است که دشمن تلاش می‌کند این ارزش‌های غلط را مبلغان تبلیغ کنند.

وی تأکید کرد: طلبه‌ای که اخلاص داشته باشد، تنها در مسیری تبلیغ می‌کند که برای خدا باشد، اخلاص یک سرمایه بزرگ برای طلبه است، در گفت‌وگو با مردم، بیان مسائل، احکام، حق را بیان کنید و در راه رضایت خدا به تبلیغ دین بپردازید.

همچنین آیت الله علم الهدی در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه مبنی بر اینکه، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره تبلیغ، امروز یکی از عرصه‌های تبلیغ، قرآن کریم است و لذا با توجه به اهانت به قرآن کریم، وظیفه امروز حوزویان، مبلغان و نخبگان حوزه چیست؟، گفت: وظیفه ما این است که عمق دشمنی دشمن را به مردم نشان دهیم و مردم را در مقابله با این دشمن آماده کنیم، نباید امروز تماشاچی باشیم، همچنین رسانه‌ها در این عرصه مقابله قطعی کنند.

گفتنی است دوره آموزشی مهارت افزایی ۲۰۰ نفر از مبلغین بقاع متبرکه کشور در مجتمع فرهنگی امامت مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha