یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امینی نژاد

حوزه/ استاد فلسفه و عرفان اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نقش طلاب جوان به عنوان زمینه سازان تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه، بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد طی سخنانی در جمع طلاب حاضر در اردوی تشکیلاتی- معرفتی "مثل خمینی" که به همت خانه طلاب جوان و بسیج طلاب استان قم در مدرسه علمیه سجادیه شهر دستجرد در حال برگزاری است، با اشاره به این که حضرت امام(ره) حقیقتاً یک شخصیت ممتاز حوزوی در استمرار حرکت و نهضت عظیم انبیاء الهی بود، اظهار داشت: یکی از ابعاد علمی امام خمینی(ره) این بود که ایشان دین را به عنوان یک بسته کامل درنظر داشت که باید تمام ابعاد نیازمندی‌های بشر را تأمین کند.

وی افزود: ما باید پیش از هر چیز، شخصیت جامع و انقلابی حضرت امام(ره) را برای طلاب و سپس عامه مردم تبیین کنیم و این که رمز توفیق ایشان در چه مؤلفه ها و شاخصه هایی بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد گفت: باید به سمتی برویم که شخصیت های جامعی همچون امام(ره) و حضرت آقا را در جامعه تربیت و معرفی کنیم و این امر در سایه جهاد علمی و برنامه ریزی هدفمند میسر می شود.

این استاد حوزه در ادامه با تأکید بر لزوم جدیت و پیشتکار طلاب جوان در امر تحصیل و تهذیب نفس بیان داشت: لازمه موفقیت داشتن ایمان و اخلاص در عمل، برنامه ریزی مستمر و هدفمند، تقویت نشاط تحصیلی و کار و ممارست بسیار است به خصوص این که شما طلاب عزیز باید زمینه سازان تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه باشید.

وی افزود: ما امروز نیازمند جهاد علمی در عرصه های مختلف و مورد نیاز نظام و جامعه اسلامی هستیم و از سوی دیگر باید شاخصه ها و مؤلفه های "مثل خمینی بودن" را به درستی درک کرده و آن ها را معنا کنیم تا این مباحث به عنوان یک الگوی موفق در سطح حوزه و جامعه دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha