چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: یکی از ضعف های کشور این است که درباره تولید و تولیدکنندگان بیشتر از عمل، شعار داده می شود، در حالی که نیاز به تولید منطبق بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک اصل در کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار کرد: امروزه یکی از نیازهای کشور، مهارت آفرینی و مهارت افزایی است، در حالی که مدرک گرایی دانشگاهی جایگزین آن شده و این در بلند مدت آسیب های جدی برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: نظارت شرکت شهرک های امری است که شاید مغفول مانده است؛ معتقدم باید این نظارت نسبت به همه صنایع کوچک استان انجام شود، البته لازم نیست همه واحدهای تولیدی کوچک در شهرک های صنعتی مستقر شوند، چرا که آسیب هایی به همراه دارد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: نظم بخشی به شهرک های صنعتی، امری دیگری است که باید توجه داشت، وابستگی همه واحدهای تولیدی اعم از بزرگ و کوچک به دولت آسیب زا هستند و متأسفانه طی سالیان گذشته وابستگی شدیدی از سوی صنایع بزرگ به منابع دولتی چون برق دولتی وجود دارد، درحالی که باید صنایع بزرگ حداقل برق خود را تولید کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ضعف های کشور این است که درباره تولید و تولیدکنندگان بیشتر از عمل، شعار داده می شود، در حالی که نیاز به تولید منطبق بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک اصل در کشور است، ولی باید توجه داشت که دولت هم باید در امر برطرف کردن ابزارهای تولید تسهیل گر باشد.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر بخواهیم تولید رونق داشته باشد، باید سود حاصل از تولید بسیار بیشتر از سود پرداختی بانک ها به سپرده ها باشد تا سرمایه داران رغبت و تمایلی برای ورود سرمایه های خود به عرصه تولید داشته باشند.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در شرکت شهرک های صنعتی طی سال های گذشته، ادامه داد: فضاسازی محیطی، آسفالت معابر و بهسازی مسیرها، رسیدگی به ظاهر شهرک های صنعتی از جمله دلایل رغبت حضور تولیدگران در این مکان ها است که متاسفانه شاهد تحقق چنین اموری در شهرک های صنعتی نیستیم و عمدتا وضعیت نابسامان، نامناسب و نبود فضای سبز وعدم اهتمام مدیریت ها به صفا دادن به محیط های شهرک های صنعتی،مشهود است.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: از دیگر توصیه ها این است که شرکت های شهرک صنعتی باید به سمت تولید برق برای صنایع مستقر بروند و از انرژی خورشیدی به بهترین نحو دراین عرصه بهره ببرید.

در ابتدای این نشست، رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان به ارائه گزارش عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر و در سایه الطاف نظام جمهوری اسلامی ایران، فقط ۸۰ شهرک صنعتی دولتی در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه عمدتا صنایع کوچک در شهرک های صنعتی مستقر هستند، گفت: بالغ بر ۸ هزار واحد فعال در سطح استان فعالیت کرده و براساس تاکیدات رهبری و پیگیری دولت سیزدهم، فرایند فعالیت صنایع کوچک خوب بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: امروز شرایط در همه عرصه های صنایع کوچک و صنایع بزرگ قابل قبول، دانش بنیان و قابل رقابت با سطح جهانی است به نحوی که بسیاری از واحدهای تولیدی استعداد صادرات دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha