دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری دهه دوم محرم در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ امام جمعه خوی ناراحتی قلبی و اظهار ظاهری آن در مواجه با گناه  و منکرات را از لوازم ایمان دانست و گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله مهم است اما نوع بیان و انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید رفتار و حرکت یک مسلمان خودش امر به معروف و نهی از منکر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: ماهیت حرکت امام حسین (ع)، اصلاح جامعه بود و خودشان به محمد حنفیه فرمودند: و إنّی لَم أخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً و إنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی اُرِیدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهی عَنِ الْمُنکَرِ و أسِیرُ بِسیرَةِ جَدّی وَ أبی عَلی بنِ أبی طالِبٍ علیه السّلام، من برای رسیدن به مقام و مال دنیا فساد و ستم در جامعه اسلامی قیام نکرده ام، من فقط برای اینکه جامعه اسلامی را اصلاح کنم قیام کرده ام. اراده دارم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم علی بن ابی طالب علیه السّلام رفتار نمایم.

وی ادامه داد: در دین اسلام اصلاح جامعه و امر به معروف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که سیدالشهدا (ع) خود و خانواده و عزیزانش را در این راه فدا کردند و آیات و روایات فراوانی در مورد این واجب فراموش شده، وارد شده است.

امام جمعه خوی ناراحتی قلبی و اظهار ظاهری آن در مواجه با گناه و منکرات را از لوازم ایمان دانست و تصریح کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله مهم است اما نوع بیان و انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید رفتار و حرکت یک مسلمان خودش امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی گفت: در روایتی از امام صادق (ع) بیان شده است «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ لِیرَوْا مِنْکمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَیرَ فَإِنَّ ذَلِک دَاعِیةٌ، با غیر زبان خویش مردم را به کیش و مذهب خود دعوت کنید، مردم باید ورع و کوشش و نماز و خیر شما را ببینند، این ها خود دعوت کننده باشند.»

حجت الاسلام قاسم‌خانی عنوان کرد: امروز دین اسلام از دو ناحیه در خطر است؛ یکی از ناحیه دشمنان که شبانه روزی علیه اسلام تلاش و تبلیغ می کنند که البته این جای نگرانی نیست چرا که عاقبت پیروزی با جبهه حق است هر چند باطل چند روزی ممکن است جولان دهد، اما از ناحیه مبلغین و عاملین به آن ها نیز می تواند دین مورد خطر باشد و اگر ما نتوانیم روش های تبلیغی درست را یاد بگیریم و بدان عامل باشیم، موجب می شود مؤمنین از دین آزرده خاطر شوند، دشمن به اهدافش برسد و کسانی که به دین اسلام علاقه مند شده اند، منصرف شوند.

وی اظهار کرد: تسلط بر نفس و دوری از خشم و غضب بیجا از لوازم تبلیغ است و باید در مسئله امر به معروف پله پله حرکت کنیم. دشمن امروز برای ضربه زدن به کشور حرکت های خود را به صورت مستمر اما تدریجی انجام می دهد که نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته کامل مشاهده کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha