شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در ارومیه

حوزه / رئیس شورای عالی مجمع تقریب گفت: امام خمینی(ره) هم بنیانگذار وحدت در عصر ما بودند و اهمیت ویژه‌ای برای بحث وحدت قائل بودند، تا جایی که در تمام جلساتی که خدمت ایشان می‌رسیدیم حتی یک کلمه راجع به تفرقه نشنیدم، مقام معظم رهبری هم همان مسیر امام خمینی(ره) را ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه از ارومیه، مولوی اسحاق مدنی در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" ضمن قدردانی از برگزار کنندگان اجلاس، اظهار داشت: اولین بنیانگذار وحدت، رسول گرامی اسلام(ص) بودند، ایشان وحدتی بین دو طایفه مدینه ایجاد کردند که سال‌ها از هم کشته داده بودند، اما رسول اکرم(ص) توانست بین چنین دشمنانی وحدت ایجاد کند.

وی با ذکر خاطره‌ای از ارتباط خوب امام راحل با اهل سنت، ادامه داد: امام خمینی(ره) هم بنیانگذار وحدت در عصر ما بودند و اهمیت ویژه‌ای برای بحث وحدت قائل بودند، تا جایی که در تمام جلساتی که خدمت ایشان می‌رسیدیم حتی یک کلمه راجع به تفرقه نشنیدم، مقام معظم رهبری هم همان مسیر امام خمینی(ره) را ادامه دادند.

مولوی اسحاق مدنی تصریح کرد: امروز تبلیغ وحدت در جمهوری اسلامی به همه مسلمانان رسیده است و هیچ مسلمانی نمی‌تواند بهانه‌ای داشته باشد که چیزی از وحدت نشنیده است، صدای وحدت به گوش تمام دنیا رسیده و خیلی از مسلمانان متأثر شده و به وحدت روی آورده‌اند.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام به اختلافات دامن زده‌اند و تندروهایی را به جان امت انداخته‌اند و هر عمل در عرصه تحقق وحدت را می‌خواهند از بین ببرند، زیرا می‌دانند اگر این کار را نکنند، شیر خوابیده امت اسلام بیدار می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت مسئله حجاب پرداخت و گفت: این مسئله از اول اسلام بوده و هست و در قرآن هم بارها بر آن تأکید شده و قابل انکار نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha