دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تقریب

حوزه / عالم دینی عراق با اشاره به اینکه امت اسلامی بدون وحدت قدرتمند نمی‌شود، گفت: بی‌تردید امت اسلامی همانند مسافران کشتی هستند که اگر سوراخی در آن ایجاد شود همه با هم غرق می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه از ارومیه، جلال الکبیسری از علمای دینی عراق، امروز در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در تالار وحدت شهرستان ارومیه برگزار شد، با تقدیر از دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و استاندار آذربایجان‌غربی برای برگزاری این اجلاس منطقه‌ای، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسلمانان جهان اسلام به علت شرایط سختی که در جهان عرب پیش آمده، وحدت را فراموش کرده‌اند.

وی افزود: در گذشته امت اسلامی قدرت امروز را نداشته، اما با وحدت امروز دولت‌های اسلامی توانمند شده‌اند، بنابراین می‌توان با توسل به آیات قرآن، اتحاد را حفظ کرد و در زندگی از آن استفاده کرد تا کشورهای اسلامی بتوانند یکپارچه و یکدست در جهان تکثر یابند.

این عالم دینی عراق بیان کرد: زمانی که پیامبر(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند، کار خود را از طایفه کفر آغاز و جنگ پیش آمد، اما نبی مکرم اسلام(ص) پیروز شدند و یکپارچگی بین مسلمانان ایجاد شد و سپس ایشان مردم را به اطاعت از خدا دعوت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امت اسلامی بدون وحدت قدرتمند نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌تردید امت اسلامی همانند مسافران کشتی هستند که اگر سوراخی در آن ایجاد شود همه در آن با یکدیگر غرق می‌شوند.

الکبیسری اظهار کرد: توصیه می‌شود کشورهایی که به دین و پیامبر اسلام(ص) توهین کرده‌اند تحریم شوند و با آنها قطع ارتباط شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha