یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمد امیرآبادی فراهانی

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه حمایت از روستائیان و عشایر از اولویت‌های مجلس است، گفت: در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد مردم شهرنشین و ۷۰ درصد روستایی بودند اما اکنون برعکس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در دیدار با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، توجه به روستائیان و عشایر بسیار مهم است و اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه بهداشت و درمان شاهد تحولاتی چشم‌گیر در مناطق روستایی هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از کمبودها در روستا موضوع بیمه بود که با ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اتفاق‌های خوبی رقم خورد و بخش قابل توجهی از خلاءها تا به امروز رفع شده است. ما نیاز به وجود این صندوق داشتیم تا آینده روستائیان تامین شود.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را قابل تقدیر دانست و افزود: مردم به ویژه روستائیان بر ما حق دارند و بخشی از مسائل مهم کشور از جمله امنیت غذایی بر عهده این افراد است و قم هم از این مسائل مستثنی نیست و این صندوق باید برای افزایش پوشش بیمه ای تلاش کند.

وی با بیان اینکه حمایت از کشاورزان و روستائیان از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: تا به امروز احکام مطلوبی به تصویب رسیده است و این روند ادامه خواهد داشت.

امیرآبادی گفت: سرانه شهرنشینی ما بیشتر از سرانه روستانشینی شده است در حالی که ما در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد شهرنشین و ۷۰ درصد روستایی داشتیم اما اکنون برعکس شده و باید برای تحقق مهاجرت از شهر به روستا تلاش کنیم.

وی از ظرفیت‌های ویژه استان قم در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: قم در برخی فعالیت‌های علمی و پژوهشی رتبه‌های اول را دارد و ظرفیت‌های بسیاری هم در این استان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

در ادامه بیت‌اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گزارشی از فعالیت‌های این صندوق ارائه کرد و از رشد قابل توجه بیمه‌شدگان روستایی و عشایری در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

وی اظهار کرد: آمار عضویت صندوق به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است و تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت‌های مختلف تبلیغی و رسانه‌ای این آمار را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ۲۴ اقدام راهبردی جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر انجام شده است، افزود: این صندوق با قدرت به میدان وارد شده و جوان است و اکنون هم با سرمایه‌گذاری‌های مطلوب به دنبال این هستیم که آینده این صندوق را تضمین کنیم که تا ۲۰ سال آینده هم با مشکلی روبرو نباشیم.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار مورد تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق پرداخت شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت بیمه تکمیلی درمان تلاش ما این است که مستمری بگیران در هنگام بیماری نگران هزینه‌ها و مسائل اقتصادی نباشند.

برقراری گفت: در سفرهای استانی فعالیت‌های صندوق را با نگاه تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بازگو می‌کنیم تا همه اقشار و نخبگان نسبت به این صندوق آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha