یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

حوزه/ اقدامات روزهای اخیر از سوی نیروهای مسلح کشورمان، از الحاق موشک کروز ابومهدی به ناوگان دریایی ایران گرفته تا برگزاری رزمایش اقتدار در آب‌های خلیج فارس، تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم مخابره پیام هشدار به ارتش تروریست آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های این هفته نماز جمعه سلفچگان با اشاره به زمان‌شناسی امام سجاد(ع) اظهار داشت: در زندگی امام چهارم، چند رشته کار وجود دارد که یکی از آنها، همین رشته اخلاق است. یعنی تربیت و تهذیب اخلاق جامعه‌ی اسلامی. امام سجّاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه‌ی اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه‌ی کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود.

وی ادامه داد: یک ملّت، وقتی منشأ همه مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. این را امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام، در چهره جامعه اسلامی تفحّص کرد، و کمر بست به این که این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا، دعای «مکارم الاخلاق» دعاست؛ امّا درس است. صحیفه ی سجّادیه دعاست؛ امّا درس است.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: من به شما جوانان توصیه می‌کنم که بروید صحیفه سجّادیه را بخوانید و در آن تدبّر کنید. خواندنِ بی‌توجّه و بی‌تدبّر کافی نیست. با تدبّر خواهید دید که هر یک از دعاهای این صحیفه سجّادیه و همین دعای «مکارم الاخلاق»، یک کتاب درس زندگی و درس اخلاق است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا و خانواده ناوگروه ۸۶ اشاره کرد و گفت: حرکت ناوگروه ۸۶، مصداق دستور صریح قرآن است که می‌فرماید: «در مقابل دشمنان هرچه می‌توانید آمادگی‌های خود را افزایش دهید»؛ این کار شما سطح توانایی‌های نظامی کشور را ارتقاء داد و «ما می‌توانیم» را که بن‌مایه پیشرفت کشور است، در نیروهای مسلح و در ذهن‌ها تقویت کرد. از پیام‌های آیه شریفه «وَ أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» این است که احساس ضعف، تردید و انفعال موجب تشویق دشمن به حمله و اقدام است اما وقتی آمادگی و توانایی ببیند، حساب کار خود را می‌کند.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی تیرماه امسال ستاد فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده (سنتکام) اعلام کرد آمریکا علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، بخشی از نیروهای یک واحد آبی - خاکی نیروی دریایی ارتش خود را نیز برای مقابله با ایران در خلیج فارس مستقر می‌کند، در چند روز گذشته نیز ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از ورود بیش از ۳۰۰۰ ملوان و سرباز آمریکایی به غرب آسیا در چارچوب طرحی که پیش‌تر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آن را اعلام کرده بود، خبر داد.

حجت الاسلام غروی بیان داشت: اقدامات روزهای اخیر از سوی نیروهای مسلح کشورمان، از الحاق موشک کروز ابومهدی به ناوگان دریایی ایران گرفته تا برگزاری رزمایش اقتدار در آب‌های خلیج فارس، تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم مخابره پیام هشدار به ارتش تروریست آمریکا است.

وی ادامه داد: برخلاف برخی فضاسازی‌های غربزدگان داخلی، وقتی ناوهای آمریکا به داخل منطقه و در نزدیکی آبهای سرزمینی ایران می‌آید، اتفاقاً به‌معنای منتفی‌بودن حمله نظامی است. چون درصورت چنین اقدام احمقانه‌ای، اولین هدف‌های در دسترس موشک‌های ایران، همان ناوهای چند ده میلیارد دلاری و تجهیزات پیشرفته آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha