یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مساجد یزد

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروزه تنها استفاده از مسجد به عنوان نمازخانه است، گفت: مسجد نباید تنها به عنوان نمازخانه استفاده شود بلکه باید استفاده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از مساجد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت بررسی مسئله مساجد و امور مرتبط به آن اظهار کرد: مساجد نقش های فراوانی داشتند که متأسفانه مغفول مانده است و نیازمندتوجه دوباره به این نقش‌هاست زیرا مساجد مهمترین پایگاه اجتماعی بصیرت افزایی و هدایتگری مردم است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه غرب در تلاش است تا جایگاه و اهمیت مساجد را در جامعه کمرنگ کند، تصریح کرد: در فضای مجازی تبلیغات زیادی علیه مساجد وجود دارد که باعث شده این پایگاه مهم سیاسی-اجتماعی در میان مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان کمرنگ شود.

وی عنوان کرد: در دوران انقلاب مساجد یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌ها برای تجمع انقلابیون و گرفتن تصمیمات مهم در راستای حمایت از انقلاب بود.

آیت الله ناصری مساجد را محوری‌ترین پایگاه در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دانست و عنوان کرد: پایه‌ریزی انقلاب در مساجد اتفاق افتاد و در آن زمان شهادت‌های بسیاری در مساجد رخ داد که این موضوع بیانگر ترس رژیم شاهنشاهی از این پایگاه بود.

وی ادامه داد: سخنرانی‌های سیاسی و اجتماعات بزرگ در دوران انقلاب در مساجد برگزار می‌شد که همین موضوع باعث شد ترور بعضی از شخصیت‌های بزرگ نیز در برخی از مساجد رخ دهد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروزه تنها استفاده از مسجد به عنوان نمازخانه است، گفت: مسجد نباید تنها به عنوان نمازخانه استفاده شود بلکه باید استفاده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از مساجد شود.

وی افزود: در دوران کرونا دشمن تلاش کرد با بسته نگه داشتن مساجد مردم را از این پایگاه مهم اجتماعی دور کند و تا حدودی توانست موفق عمل کند.

آیت الله ناصری ادامه داد: مقام معظم رهبری اهداف و تکالیف زیادی را در ارتباط با مساجد مطرح کردند که نیاز است این اهداف در کمیته رسیدگی به امور مساجد بررسی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دولت باید برای بودجه مساجد تصمیم‌گیری مناسب داشته باشد، تصریح کرد: زیربنا و اساس کار مسائل دینی را دولت باید فراهم کند و نباید در این مورد بی‌تفاوت باشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: نیاز است در راستای بیان اهمیت وجود مساجد و نقش اصلی آن به عنوان یک پایگاه اسلامی، برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم انجام شود.

در این مراسم حجت الاسلام علی گندمی طی حکمی از سوی آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به عنوان مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ف IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    یک نفر بگه این وجه مشترک نصب پرده اکثرا رنگ آبی پشت سر دفاتر امام جمعه ها در چیست؟ و چرا امامان جمعه دفتر خودشان درمسجد قرار نمی دهندکه مردم راحت رجوع وحرف بزنند؟ و چرا مساجد به این روز افتاده مسئول رسیدگی به امورمساجد جواب بده؟
    • آرامش IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 0
      رنگ آبی آرامش بخش هست. برخی ممکن است عذر شرعی داشته باشند برای حضور در مسجد، در عین حال با امام جمعه هم کار دارند مثلا خانمی که در عادت ماهانه هست.