دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آموزان تصاویر / گردهمایی بچه ها مسجد با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: فعالیت های قرآنی، دینی و فرهنگی، علوم معرفتی و اجتماعی برای جوانان و نوجوانان در مساجد انجام شود تا به صورت خودجوش به سمت و سوی مساجد سوق داده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی در حاشیه مراسم گردهمایی دانش آموزان مساجد که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ضمن اظهار تأسف از حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: مردم ما در محرم امسال پرشورتر از سال گذشته به میدان آمدند که اینها نشان دهنده عصبانیت و استیصال آنهاست.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضور تعیین کننده مردم در دو مناسبت عید غدیر و محرم امسال نشان می دهد که ایمان و امید در دل مردم ما نه تنها هنوز زنده است بلکه بیشتر از گذشته شده است.

وی ادامه داد: ریشه های ملت و انقلاب ما در ۴۴ سال گذشته بسیار فراتر از تصور دشمن محکمتر و عمیق تر و اعتقاد و اراده ملت ایران بسیار قوی تر شده و ایمان و امید در دل مردم موج می زند که نشانه آن استقامت و ایستادگی مردم است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به نقش مهم مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: مسجد می‌تواند جایگاهی برای سنگر جهاد دنیوی باشد و از ابتدای ظهور اسلام پایگاهی برای جهاد معنوی در جامعه اسلامی است، همان‌گونه که در زمان تحقق انقلاب اسلامی، مسجد در زمینه بیداری و پیروزی ملت ایران نقش اساسی داشت.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: مسجد به عنوان سنگر معنوی معرفی شده است و این مکان معنوی و مذهبی می تواند بهترین سنگر در مقابل هجمه های دشمنان امروزی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: اگر جوانان می خواهند خود را به سلاح ایمان مجهز کنند و در مقابل هجمه های ضد دینی ایستادگی کنند و به تقرب الهی دست یابند باید بدانند که بهترین مکان، مساجد هستند چرا که مسجد در مستحکم نمودن ایمان جوانان و اندیشه نو تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: باید فعالیت های قرآنی، تربیت دینی و فرهنگی، علوم معرفتی و اجتماعی برای جوانان و نوجوانان در مساجد انجام شود تا به صورت خودجوش به سمت و سوی مساجد سوق داده شوند.

مساجد برنامه های معنوی جذاب برای جذب جوانان اجرا کنند

مساجد برنامه های معنوی جذاب برای جذب جوانان اجرا کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha