یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جلسه مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با معاون سسازمان تبلیغات اسلامی کشور

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در نظام ولایی، امام مرکز اداره عالم و جامعه است و ما نقش امام را وسط اداره دنیا و دین مردم می‌بینیم، انقلاب اسلامی نیز ادعایش پیوند زدن دین و دنیای مردم است و لذا تمام ساختارها باید در جامعه حول محور امام شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا عزت زمانی امروز در جمع مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای رساندن پیام اسلام و انقلاب نیاز به هنر و رسانه داریم و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله تأکید دارند.

وی افزود: با این‌که منبر از گذشته جایگاه والا و بی‌نظیری داشته، اما امروز یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال پیام به مخاطب هنر، رسانه و فضای مجازی است و در همه عرصه‌ها می‌توان با تمسک به این سه ظرفیت، صحنه‌های ماندگاری را ایجاد کرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به روش‌های تبلیغ اصیل اشاره کرد و گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی حرکت‌های مختلفی از جمله عملیات، راهبری، مدیریت استان‌ها، پشتیبانی، طرح و برنامه و معرفی کتاب صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: موضوعاتی مثل مسجد، حجاب، جمعیت، هیئات مذهبی، نوجوانان و جوانان، فرق و ادیان برای استان‌های تلفیقی، قرآن، اعزام و تبلیغ و تشکل‌های دینی، عملیاتی است که در استان‌ها اجرا می‌شود و تبلیغات اسلامی برای آن‌ها برنامه دارد.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: در مسئله مسجد، مسجد مرکز حکم‌رانی حکومت اسلامی است و اگر قرار باشد بر اساس روایت و مبانی اسلامی یک مکان را مرکز حکمرانی اسلامی بدانیم، آنجا مسجد است و برای این‌که این هویت خداساز مرکز تحول باشد باید امام جماعت آن پای کار بیاید.

وی تصریح کرد: در نظام ولایی امام مرکز اداره عالم و جامعه است و ما نقش امام را وسط اداره دنیا و دین مردم می‌بینیم، انقلاب اسلامی نیز ادعایش پیوند زدن دین و دنیای مردم است و لذا تمام ساختارها باید در جامعه حول محور امام شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: امام جماعت مسجد نباید خود را محدود به مسجد و اقامه نماز بکند، بلکه باید برای تمام محله طرح و برنامه داشته باشد و بنیاد هدایت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را در این رابطه راه‌اندازی کرده و برای تحقق و عملیاتی کردن مسجد جامعه پرداز طرحی را با نظارت نخبگان جامعه طراحی کرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تبلیغ، خنثی کننده نقشه‌های دشمن و تبیین دستاوردهای اسلامی، ایده‌ها و دیدگاه‌های دینی است، البته نباید این موضوع که رسانه و هنر مهم است ما را به اشتباه بیندازد که دست از منبر و تبلیغ‌های سنتی برداریم و تنها به سمت هنر برویم، بلکه منبر یک ظرفیت اجتماعی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های جمعی مقدمه و ظرفیت ایجاد کن برای تبلیغ اصیل است و مراسمات و مناسبت‌هایی مثل غدیر فرصتی است که همیشه بتوانیم یاد و نام و گفتمان غدیر را زنده نگه داریم و در این راه تبلیغ اصیل است که این را بر جان مردم می‌نشاند.

حجت الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: هیئت عظیم‌ترین حرکت اجتماعی شیعه است و اهل بیت(ع) این ظرفیت را ساختند تا عشق، شور و شوق مردم با هم گره بخورد و ائمه در موارد متعدد روضه می‌خواندند و این روضه یک هویت اجتماعی بزرگ برای شیعه ایجاد کرد که مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، خیابان ها و محلات محل ذکر اهل بیت(ع) شد، بنابراین باید از این عنصر برای پیوند امت با ولایت که دستگاه تصفیه است، استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی از تهدیدها فرصت ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست با کرونا امت را از اسلام و دین جدا کند، اما هیئت مذهبی آمدند پای کار و یک فرصت عظیم ساختند، به بیان دیگر شیعه یاد گرفته که در سخت‌ترین شرایط ممکن، مردم را دور هم جمع کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: هیئات مذهبی عقلانیت مکتب سیدالشهدا(ع) را در کرونا نشان دادند و پیوندهای اجتماعی را با هویت دینی پیوند زدند، هیئت مرکز پیوند اجتماعی است و شیعه را از بحران‌ها و عرصه‌ها گذر داده و در اوج فتنه ۸۸ این هیئات مذهبی و مکتبی‌ها و هیئتی‌ها بودند که پای کار آمدند و حماسه خلق کرده و فتنه را جمع کردند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در کلیدی‌ترین جنگ‌ها نظیر جهاد تبیین، هیئات مذهبی را خطاب قرار می‌دهند که هیئت مرکز جهاد تبیین است و لذا ضروری است تا هیئت‌هایی که می‌توانند نقش آفرینی باشند را شناسایی و بدان‌ها نقش بدهیم، البته هیئت یک جریان کاملا مستقل است و با دستورات ادارات و سازمان‌ها حرکت نمی‌کند و با همان هویت مردمی و اجتماعی اثر گذار است.

حجت الاسلام عزت‌زمانی خاطرنشان کرد: در جریان غدیر که یک حرکت کم‌نظیر اتفاق افتاد، فقط ۱۰ درصد کمک‌ها از سوی ادارات و سازمان‌ها بود، ۹۰ درصدش را مردم کمک کرده بودند و هیئت این ظرفیت را دارد که وحدت بین امت اسلامی و جامعه دینی را ایجاد کند و اگر جهت‌گیری‌ها به درستی صورت گیرد، می‌تواند معجزه کند.

وی گفت: زنان پرچمدار نهضت هستند و امام خمینی(ره) پای این حرف ایستادند و الگوی زن سوم را به تبعیت از حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) معرفی کردند که زن می‌تواند ضمن مدیریت خانه، جامعه را به سمت تعالی سوق دهد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در خصوص نوجوان نیز تبلیغات اسلامی برنامه مدون دارد و باید به نوجوانان در جامعه نقش داده شود، دیدگاه و تفکر نوجوان امروز برگرفته از فضای مجازی و تبلیغات رسانه است.

وی با بیان اینکه وجود اهل سنت، اقوام و ادیان متعدد در آذربایجان‌غربی یک فرصت است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب وحدت امت اسلامی را مقدمه ایجاد تمدن اسلامی و ظهور عنوان می‌کنند و لازم است صاحبان تریبون به سمت تبیین و باز کردن گره‌های ذهنی جامعه حرکت کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی اضافه کرد: پویش نشر خوبی‌ها در تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده و در آن راه‌های حل مشکلات به عنوان نشر خوبی‌ها تشریح می‌شود.

وی اضافه کرد: قرآن اصیل‌ترین و عمیق‌ترین محتوای دست نخورده الهی است که باید مبنای همه حرکت‌های تبلیغات اسلامی باشد و در نظام حکمرانی نیز، قرآن پشتوانه حل مسائل است و در زندگی مردم هم لازم است ورود کند و از شکل و ظاهر عبور کرده و به نقش آفرینی و ورود به سبک زندگی مردم بپردازد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    مردم مرکز جامعه اند و البته امام خود از امتند ابراهیم کان امتا