دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی عباسی و عالم آفریقایی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: از شاخص ها و ویژگی های ممتاز جامعةالمصطفی، تحصیل تمام پیروان مذاهب اسلامی بر اسلامی مبانی فقهی خودشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز چهارشنبه ۲۵ مردادماه در دیدار یکی از شخصیت‌های علمی آفریقای جنوبی طی سخنانی اظهار کرد: المصطفی عضو اتحادیه‌های مهم دانشگاهی جهان و منطقه است و حدود ۱۵۰ رشته، گرایش و مقطع در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی در این دانشگاه بین‌المللی ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار نفر در مراکز داخل و خارج از کشور المصطفی به دو شیوه حضوری و غیرحضوری، افزود: تنوع ملیتی جامعةالمصطفی کم‌نظیر بوده و هم اکنون پذیرای دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت جهان است، لذا درب‌های جامعةالمصطفی به روی همه علاقه‌مندان به علوم و معارف اسلامی با نگاه تقریبی گشوده است به طوریکه برخی مراکز المصطفی به پیروان سایر مذاهب اسلامی اختصاص دارد.

رئیس جامعةالمصطفی به حضور سالانه هزاران نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان در دوره‌های موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی اشاره کرد و ادامه داد: المصطفی با مؤسسات علمی و دانشگاهی ایران و سایر کشورهای جهان قرارداد همکاری به امضا رسانده است که در قالب این تفاهم‌نامه‌ها، پروژه‌های پژوهشی، سمینارها و دوره‌های آموزشی مشترک را دنبال می‌کند. لذا بسیار علاقه‌مند هستیم این روابط و همکاری‌ها با مراکز علمی کشور آفریقای‌جنوبی توسعه بیشتری یابد.

وی یکی از کارکردهای جامعةالمصطفی را ایجاد ارتباط میان مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای سراسر جهان دانست و تأکید کرد: المصطفی این آمادگی را دارد که با توجه به ظرفیت‌های بین‌المللی خود، به عنوان رابط میان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی عمل کند.

عضویت آفریقا در گروه بریکس و ظرفیت توسعه همکاری با شرق

در ادامه نیز، قاضی السراج، یکی از شخصیت‌های علمی کشور آفریقای جنوبی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای ما الهام بخش بوده و مواضع بین‌المللی آن شایسته تقدیر است.

وی ظرفیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی را مدنظر قرارداد و گفت: دانشگاه‌های آفریقای جنوبی در موضوعات علمی بیشتر توجه به غرب و اروپا دارند در حالی‌که می‌توانند از ظرفیت‌های علمی شرق نیز بهره‌مند گردند. امیدواریم فعالیت‌های جامعةالمصطفی در این عرصه مؤثر واقع گردد.

آقای سراج با تاکید بر ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور فعال در ایجاد نظم نوین جهانی، اظهارکرد: عضویت آفریقای جنوبی در گروه بریکس ظرفیت مناسبی برای گسترش همکاری‌های این کشور با شرق را فراهم آورده است و امیدواریم بتوانیم در زمینه گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی به ویژه با جامعةالمصطفی گام‌های خوبی برداریم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha