یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: حادثه تروریستی اخیر نشان می‌دهد آمریکا درحال سرمایه‌گذاری بر روی داعش به عنوان یک گروه فعال ضدجبهه مقاومت است و چیزی که این روزها با نام داعش خراسان می‌شنویم یکی از برنامه های آمریکا برای ناامن کردن ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به لزوم تقویت امید و باورهای مردم، اظهار داشت: حضرات معصومین و قرآن کریم ما را به تقویت و داشتن ایمان و امید دعوت می کنند و این بیان وحیانی ثقلین بدان جهت اهمیت حیاتی پیدا می‌کند که بدانیم این طبیعت منافقان در هر عصر و در هر زمان است و ایجاد یأس و بدبینی برای تضعیف اراده‌ها و در هم شکستن قدرت مقاومت و مبارزه، از ترفندهای خطرناک و زیانبار منافقان است.

وی افزود: این ترفند در دنیای امروز که فعالیت رسانه‌های جمعی بر همه‌جا سایه افکنده از گذشته عمیق‌تر، گسترده‌تر، پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است و منافقان با استفاده از این وسائل برای مأیوس‌کردن امت ایران اسلامی از هرگونه پیشرفت و موفقیت تلاش دارند و باید در برابر این شیطان‌صفتان با تمام قدرت ایستاد و پیوسته مردم را به الطاف خفیه و جلیه الهی و پیشرفت و پیروزی امیدوار ساخت.

امام جمعه خوی تاکید کرد: امید از جنود عقل و یکی از عوامل رشد و تعالی انسان و جامعه است و عکس آن، یأس و ناامیدی از جنود جهل و موجب رکود و توقف است و امید پیشران و قطب‌نماست و این دشمن است که همواره پمپاژ ناامیدی می‌کند و در مقابل جبهه حق باید در کوره‌ی امید بدمد که این مسئله سرمایه جامعه است.

وی گفت: در حماسه کربلا یک مورد ناامیدی یافت نمی‌شود و نهضت عاشورا که عظیم‌ترین تقابل حق برابر باطل است، تجلی‌گاه امید صادق و رجاء واثق است.

حجت الاسلام قاسم خانی تاکید کرد: حرکت امام حسین علیه السلام الگوی همه عالم است و یکی از اقتضائات الگوی حسینی(ع) این است که بدانیم جنود یزید رمز موفقیت خود را در ایجاد ناامیدی می‌بیند و به مثابه نفاثات فی العقدِ با دمیدن در «شبهات» و «شایعات» و سیاه‌نمایی، ایجاد یأس و دلسردی می‌کند.

وی افزود: راهبرد امیدزدایی از جامعه برای جنود یزید امروز بدان جهت است که امید نیروی محرکه و مولّد جامعه است و اگر در جامعه‌ای امیدواری نباشد به آینده خوش‌بین نیست و برای بهترشدن هم کاری انجام نمی‌دهد، در رکود، یکنواختی مزمن و عقب‌گرد سیر می‌کند و سرانجامِ خوبی هم نخواهد داشت.

امام جمعه خوی در ادامه به عملیات تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: حادثه تروریستی اخیر نشان می‌دهد آمریکا درحال سرمایه‌گذاری بر روی داعش به عنوان یک گروه فعال ضدجبهه مقاومت است و چیزی که این روزها با نام داعش خراسان می‌شنویم یکی از برنامه های آمریکا برای ناامن کردن ایران است.

وی ادامه داد: این روزها که ضدانقلاب خارج‌نشین دچار اختلافات جدی و فروپاشی شده و منافقین ضربات جدی را متحمل شده است و احتمال بازسازی مجدد جبهه اپوزیسیون برانداز ضعیف هست آمریکا با تشدید تحرکات برخی گروهک‌ها درصدد روحیه‌بخشی به ضدانقلاب در آستانه سالگرد اغتشاشات اخیر است تا با تنفس مصنوعی به این موجودات مفلوک بتواند برای ماه‌های آینده دست و پایی جا کند.

حجت الاسلام قاسم خانی بیان داشت: آمریکا بدون تردید این‌بار دست خالی‌تر از همیشه، روسیاه و ناکام خواهد بود و داعشی که یک زمانی به اژدهایی تبدیل شده بود و ادعای خلافت بر مسلمین داشت چه توانست بکند تا داعشی که به یک گروه تروریستی مفلوک تبدیل شده چه بتواند بکند.

وی خاطرنشان کرد: اهداف حملات تروریستی اخیر ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران است. تعداد مهاجران افغانستانی در ایران از ۳ میلیون نفر پیش از تسلط طالبان براساس تخمین‌های مختلف به ۶ تا ۸ میلیون نفر رسیده است و پدیده مهاجران افغانی در ایران با وجود قدمت چهار دهه‌ای هیچ‌گاه به بروز مخاطرات امنیتی حاد منجر نشده است و از این رو طراحان غربی به‌دنبال ایجاد سطوح اصطکاکی میان ایران و مهاجران افغانستانی هستند تا با تحریک دولت ایران به سمت ایجاد مشقت برای شهروندان افغانستان فضا را برای نارضایتی آنها و بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی فراهم سازد.

امام جمعه خوی انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب را دومین هدف آمریکایی ها از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش از هر تلاشی برای تغییر توجه ایران به جایی غیر از محور ایران-مدیترانه فروگذار نیستند. آنها تلاش دارند از نزدیکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری کنند.

وی در ادامه تلاش برای تحریک گسل‌های مذهبی، هدف‌گیری امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام، زنده نگاه داشتن شعله التهاب و تنش ها و تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت را از دیگر اهداف حمله تروریستی به حرم شاهچراغ دانست و عنوان داشت: حمله اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی تشیع نشان می‌دهد سناریوی اصلی متمرکز بر مسائل مذهبی است، از این رو طراحان برخلاف تحرکات تروریستی پیشین به‌ جای مراکز سیاسی، بر اماکن مذهبی تمرکز کرده‌اند. هر چند به‌ دلیل شرایط منطقه و شفاف شدن دیدگاه‌های عمومی درباره درگیری‌های مذهبی این اقدام به اندازه کافی برای طراحان مثمر ثمر نبوده است.

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: اعلام توافق ایران و آمریکا که بر مبنای آنچه اعلام شده چهار زندانی آمریکایی در ایران در ازای زندانیان ایرانی در آمریکا به همراه ۶ میلیارد دلار بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی آزاد می‌شوند، هراس بازیگران منطقه‌ای را برانگیخته است و آنچه بر این هراس دامن زده، دنباله‌های پنهان‌تر این توافق است. گفته می‌شود مجموع دارایی‌های آزاده‌شده ایران در این توافق به ۲۳ میلیارد دلار می‌رسد که تنها ۶ میلیارد دلار آن به کره جنوبی مرتبط است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha