دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: حمله‌ی اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی تشیع بیانگر این است که سناریوی اصلی دشمن بر مسائل مذهبی متمرکز شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سی ام مرداد ماه مصادف با روزی که در مثل آن روز مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل به آتش کشیده شد و در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

وی افزود: مسجد اولین خانه‌ی توحید، کانون هدایت و ارشاد، محل رتق و فتق امور مسلمین، پایگاه ضد ستم، و خانه خداوند تبارک و تعالی در روی زمین می باشد و محلی است که بیانگر اتحاد امت اسلامی و تمسّک جمعی به حبل الله است و وجود مسجد در هر نقطه، بیانگر عظمت دین اسلام است.

امام جمعه ماکو ادامه داد: امروز رژیمی که ۵۴ سال قبل از این، مسجد الاقصی را به آتش کشیدند، خردشدن استخوانهای آن به گوش می‌رسد و مقام معظم رهبری در سال ۹۴ به خوبی پیش‌بینی کرده است که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی اضافه کرد: امروز رژیم جعلی اسرائیل با تهدیدهای شدید روبرو است که این تهدیدها، او را در مسیر افول قرار داده است، به طوری که رئیس پیشین موساد معتقد است؛ رژیم صهیونیستی مکانیسم خود تخریبی را فعال کرده و به پایان عمر خود نزدیک شده است و رژیم صهیونیستی امروز دچار ِبحران سیاسی بی‌سابقه‌ای شده است.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: رژیم صهیونیستی در درون خود به سرعت، به سمت و سوی افراط گرایی و نژادپرستی حرکت می‌کند و شکافِ اجتماعی نیز در این رژیم بیشتر شده و در نتیجه شکاف سیاسی گسترده، مردم نیز به دو گروه تقسیم شده است؛ موافقان کابینه‌ی نتانیاهو و مخالفان کابینه‌ی نتانیاهو. و عملاً صحنه سیاسی و اجتماعی رژیم شاهد دوقطبی آشکار است.

وی گفت: بحرانهای سیاسی و اجتماعی دراراضی اشغالی شدت گرفته، لذا مهاجرت معکوس نیز در اسرائیل افزایش یافته است. و علاوه بر این تهدیدات، احتمال درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب الله در جنوب لبنان مشهود است و لذا ارتش اسرائیل نیز نسبت به شروع هر گونه درگیری نظامی در شرایط کنونی به نتانیاهو هشدار داده است و از راهبردهای نتانیاهو برای عبور از این بحران این است که حزب الله را در داخل لبنان درگیر کند و لذا امروز حزب الله لبنان، بیش از گذشته نیازمند به اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی است.

امام جمعه ماکو افزود: روز ۳۱ مرداد ماه مصادف با سالروز صنعت دفاعی کشور است و خداوند در قران به مسلمانان دستور می دهد " وَ أعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه وَ مِنْ رِباطِ الخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم" و با توجه آیه شریفه، آمادگی نظامی ملت ایران و نظام اسلامی برای کشور گشایی نیست؛ بلکه برای پیشگیری از حمله‌ی دشمن و تأمین امنیت ملت ایران و کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: حمله‌ی اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی اهل تشیع بیانگر این است که سناریوی اصلی دشمن بر مسائل مذهبی متمرکز شده است؛ هر چند به دلیل شرایط منطقه و شفافیت دیدگاههای عمومی در خصوص درگیریهای مذهبی؛ این اقدام به اندازه کافی برای طراحان این فتنه، مثمر ثمر نبوده است. و امروز دشمن اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی ملت ایران را مورد هدف قرار داده است و لذا اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی ملت ایران است که می‌تواند این فتنه‌ی دشمن را خنثی کند.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر مراقبتهای لازم در انتخابات پیش‌رو افزود: انتخابات اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در شرایطی برگزار خواهد شد که نیروهای امنیتی باید بیش از گذشته از ملاحظات امنیتی برخوردار است. نتیجه‌ی فتنه دشمن در پاییز ۱۴۰۱ عبارت از بلوایی بود که به کمک جنگ شناختی و ابزار رسانه، شعله‌ور شد. هر چند نظام توانست به کمک حماسه حضور و بصیرت ملت ایران بر آن فائق آمده و فتنه را مهار نماید، اما دشمنان ملت ایران تا آستانه انتخابات به طور مستمر، سناریوهای مختلفی را در دستور کار خواهند داشت.

وی گفت: در چنین شرایطی علاوه بر جهاد تبیین و اقدامات ترغیبی برای حماسه‌آفرینی در امر مشارکت، لازم است نهادهای مربوطه نیز در خصوص سلامت، رقابت و مخصوصا امنیت انتخابات، تدابیر خاصی اتخاذ نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha