جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: شغل معلمی و مدیریت آموزش و پرورش نعمت بسیار بزرگی است و خداوند تبارک و تعالی انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است و تربیت این اشرف مخلوقات بر عهده معلمین است و باید آن ها قدر این نعمت الهی را بدانند و در تربیت  دانش آموزان همانند تربیت فرزندان خود دقت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش و مدیران و روسای مناطق ۲۴گانه آموزش و پرورش استان که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسئولیت معلمین و رؤسای آموزش و پرورش از مهمترین و با ارزش ترین کار ها در جامعه می باشد چرا که تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم به معلمان سپرده می شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) بیان کرد: اگر نیکی را به دانش آموزان یاد دادید و دانش آموز خوب تربیت کردید و آنها به آن عمل کردند پاداش این نیکی تا آخر عمر برای شما نیز محسوب می شود و عکس این قضیه هم صادق است به همین جهت کار شما می تواند مهم باشد.

وی افزود: شغل معلمی و مدیریت آموزش و پرورش نعمت بسیار بزرگی است و شما باید قدر این نعمت را بدانید. چرا که خداوند تبارک و تعالی انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است و تربیت این اشرف مخلوقات بر عهده شماست و قدر این نعمت الهی را بدانید و همچنین در تربیت دانش آموزان همانند تربیت فرزندان خود دقت نمایید.

ایران قوی بدون معلم اثربخش میسر نمیشود

ساخت ایران قوی با تربیت دانش آموزان محقق می شود

در ادامه این جلسه علی مطهری نیز ضمن ارائه گزارش اجمالی از اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، گفت: اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور روزهای چهارشنبه،پنجشنبه و جمعه همزمان با سراسر کشور به صورت تمام وقت در ارومیه نیز برگزار شد و یکی از محور ها ی بسیار مهم آن آماده سازی مدارس در قالب پروژه مهر بوده که از جنبه های گوناگون اعم از فیزیکی و معنوی باید مورد توجه قرار بگیرد

وی افزود : از جنبه فیزیکی آماده سازی مدارس با افتتاح پروژه های جدیدآموزشی و تعمیر و تجهیز مدارس و سازماندهی معلمان برای شروع سال تحصیلی جدید به صورت جدی دنبال می شود و از بعد معنوی نیز از رهنمودهای حضرتعالی و سایر ائمه جمعه استفاده خواهیم برد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه افزود: از محور های دیگر این اجلاس جهاد تبیین و توانمند سازی معلمان از ابعاد گوناگون همچون پرورشی ، تحلیل های سیاسی و پاسخگویی به شبهات روز بوده که مورد تاکید قرار داشت

وی ادامه داد: در این اجلاس راهکار های علمی در جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین هم ارائه شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha