شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار با آزادگان

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: آزادگان رسالت انتقال پیام شهدا را به نسل آینده دارند و باید صبور باشند که مسئولیت بزرگی را بر دوش آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، روز گذشته در دیدار با آزادگان دفاع مقدس که در دفتر امام جمعه شهرستان بندرعباس برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ورود غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: دوران اسارت، بخشی از دفاع مقدس است که باید توسط شما روایت‌گری شود.

وی افزود: قبل از اینکه دشمن بخواهد روایتی از تاریخ اسارت و جنگ تحمیلی را با انتخاب خود و براساس غرض ورزی‌ها روایت کند، شما روایتگران تاریخ اسارت از دردها و رنج‌ها و صبوری‌ها و حتی ریزترین مسائل نباید غفلت کنید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: دنیای غرب، فیلم‌های بسیاری را توسط کمپانی‌های بزرگ هالیوودی از جنگ جهانی دوم ساخته تا بتواند روایت خود را به تاریخ القا کند و چهره خود را به کمک رسانه در لابه‌لای تاریخ موجه سازد و تفکر خود را بر مردم جهان غالب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز کرد: آن چیزهای که ما از دوران اسارت رزمندگان ثبت کرده‌ایم اندک است و نباید به اینها بسنده کرد، بلکه باید اسرار جبهه و جنگ را به مردم که آموزندگی دارد برای نسل جوان بازگو کرد.

وی ادامه داد: سهم آزادگان در مقایسه با هنرمندانی که در رسانه‌ها یا ساخت فیلم هستند، بیشتر است زیرا روایتگری آنها سبب انعکاس اخبار و مطالب دوران دفاع مقدس به مردم می‌شود.

امام جمعه شهرستان بندرعباس با بیان اینکه تاریخ نگاری ما در زمینه کربلا دارای نقص‌های فراوان است چرا که در آن دوران خفقان وجود داشت، اظهار کرد: با همین خفقان بخشی از تاریخ کربلا توسط دشمن و برخی دیگر شیعیان و ائمه اطهار نگاشته شده و در تاریخ ثبت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تأکید کرد: مأموریت و رسالت آزادگان، انتقال روایت اسارت و دوران دفاع مقدس به نسل آینده است و اجازه ندهید تاریخ مظلومیت شما به غفلت و فراموشی سپرده شود.

وی همچنین با بیان اینکه رسالت آزادگان از شهدا سخت‌تر است، گفت: آزادگان رسالت انتقال پیام شهدا را به نسل آینده دارند و باید صبور باشند که مسئولیت بزرگی بر دوش دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با توصیه به آزادگان، یادآور شد: گاهی دشمن وارد میدان است و کارشکنی می‌کند که اینجا از شما انتظار می‌رود همراه و هم صدا با دشمن نباشید و اگر مطالبی وجود دارد در زمان و مکان خودش و با شرایطی که آسیب به نظام نزند، بیان کنید و در زمانی که دشمن آرمان‌های انقلاب مورد هجمه قرار می‌دهد وظیفه دفاع داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تأکید بر لزوم توجه به خانواده‌های آزادگان، خاطرنشان کرد: خانواده‌های آزادگان به گردن شما حق دارند و در تمام سختی اسارت با شما این سختی‌ها را به جان خریدند و لذا یکی از ارزشمندترین کارها، محبت و توجه به خانواده است که پاداش همه سختی‌های آن دوران است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha