یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مدیریت بحران ها با اتصال به ذات اقدس اله ممکن می شود، گفت: خداوند در آیه ۱۵۳ بقره می فرماید «در سختی ها از نماز کمک بگیرید» زیرا کسی که نماز نخواند هیچ وجه اتصالی با خدا ندارد پس چگونه می تواند بحران زندگی خود را مدیریت کند و بر ابتلائات پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه انسان ها یقینا در بلا قرار می گیرند و آزمون پس می دهند، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند پیامبران از آدم تا خاتم همه امتحان شدند و این امتحان و ابتلا در کربلا به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام به ما آموختند در مشکلات و ابتلائات به خدا پناه ببریم، افزود: حضرت در اوج بلا به اهل و عیال خود فرمودند خود را آماده بلا کنید ولی بدانید که خدا حافظ و ناصر شما است و به زودی شما را از دست دشمن نجات می دهد و عوض این صبر، افضل خیر و کرامت را نصیبتان می کند و مبادا چیزی بر زبان جاری کنید که از شأن و قدر شما کم کند.

این سخنران خاطرنشان کرد: اباعبدالله (ع) در پاسخ فرزدق که گفت در کوفه شمشیرها علیه شما است سه جمله فرمودند، اول اینکه همه چیز در دست قدرت الهی است، دوم این که خدا هر چیزی که اراده اش تعلق بگیرد را انجام می دهد و سوم اینکه خداوند برای هر روز تقدیر جداگانه ای دارد اگر تقدیر من چیزی بود که من دوست داشتم حمد الهی را بجا می آورم و اگر آنچه خدا مقدّر کرد غیر از چیزی بود که من دوست دارم از وادی شکر خارج نمی شوم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: در گودی قتلگاه که آن همه بلا بر اباعبدالله(ع) وارد شده ایشان در حالی که صورتشان روی خاک بود فرمودند «صبرا علی قضائک یا رب، لا معبود لی سواک، یا غیاث المستغیثین».

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در شب عاشورا چند مطلب فرمودند که اگر کسی می خواهد در مصیبت و بلا آستانه تحملش بالا برود، بیمه شود و بر بلا غلبه پیدا کند نباید از این موارد غفلت کند، افزود: اولین مورد نماز است که وعده قران کریم است و در آیه ۱۵۳ بقره می فرماید در شدائد از نماز کمک بگیرید؛ یکی از اساتید اخلاق می فرمود اگر کسی می خواهد گرفتاری های زندگی اش زود برطرف شود نگذارد این گرفتاری روی نمازش اثر بگذارد.

این استاد حوزه با بیان اینکه مدیریت بحران ها با اتصال به ذات اقدس اله ممکن می شود، گفت: کسی که نماز نخواند هیچ وجه اتصالی با خدا ندارد و چگونه می تواند بحران زندگی خود را مدیریت کند و بر ابتلائات پیروز شود؛ در نمازها اول نمازهای واجب بعد نماز شب و سپس نماز جعفر طیار بسیار تأثیرگذار است.

وی دومین توصیه اباعبدالله علیه السلام در شب عاشورا را انس با قران دانست و گفت: در شدائد مختلف از سر بی تن اباعبدالله علیه السلام قران شنیده شده، امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند قرآن بهترین ذکر است، با قرآن انسان شرح صدر پیدا می کند و دورن انسان نورانی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه سومین توصیه اباعبدالله(ع) در شب عاشورا خواندن دعا است، افزود: دعاهایی که در مفاتیح آمده است ادعیه بسیار مفیدی است و همین دعاها را اگر بخوانیم در زندگی بسیار تأثیرگذار است.

وی چهارمین توصیه اباعبدالله (ع) را استمرار بر ذکر خدا دانست و گفت: بهترین و تأثیرگذار ترین ذکر صلوات و بعد استغفار است زیرا استغفار ترمیم گذشته و ترسیم آینده است.

این سخنران پنجمین مورد که تحمل انسان در مشکلات را بالا می برد را توجه به امام زمان(عج) دانست و افزود: امام رضا علیه السلام فرمودند امام دوستی همراه است و هیچ وقت انسان را تنها نمی گذارد، امام مانند پدری مهربان، برادر تنی و مادر نسبت به فرزند است بنابراین اگر در مشکلات به سراغ امام زمان(عج) برویم و به یاد حضرت باشیم بدون شک جواب می گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha