یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور گفت: ایران در ادوار مختلف درحال پیشرفت است و تهاجمات دشمنان بخاطر پیشرفت کشور است. پیامی که دشمن گرفته این است که تحریم نتوانسته ما را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با جمعی از علما، اساتید و شخصیت‌های حوزوی از جمله آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، رفع مشکلات فرهنگی را مأموریت دولت دانست و اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های مختلف به ویژه دستگاه‌ها و ساز و کارهای موجود برای رفع مشکلات فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

وی وضعیت امروز کشور را نتیجه برخی ولنگاری‌ها دانست و گفت: اگرچه که اولویت دولت اقتصادی است اما از فرهنگ هم غافل نمی‌شویم و برخی از امور که کم‌توجهی و بی‌توجهی شده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات، رویش‌های خوبی همانند شهید مصطفی صدرزاده صورت گرفته است اما باید نگران ریزش‌ها هم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ولنگاری در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت، عنوان کرد: در برخی از شهرها کارخانه‌ها از کار افتادند و این موضوع باب شده بود که چرا باید به سراغ تولید رفت، برخی به جای تولید به سراغ واردات می‌رفتند تا نیاز کشور را رفع کنند که این موضوع بی‌توجهی به اصول و ارزش‌هایی بود که انقلاب بخاطر آن ایجاد شده بود، در کل سمت و سوی مسائل کشور به سمتی رفت که کشور در حوزه اقتصاد، تولید و فرهنگ رو به ولنگاری رفت.

وی با بیان اینکه حجاب در اولویت دولت است، گفت: فاصله‌ها میان مشی مجریان با مبانی مورد انتظار مردم، شهدا و رهبری ایجاد شده بود و حساسیتی که انتظار می‌رفت نبود، با هجوم رسانه‌های دشمن به مسائلی همانند حجاب وضعیت خاص شد و فضاسازی به سمتی رفت که نیروهای حزب‌الهی هم نمی‌توانستند نسبت به منکرات تذکر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در مسائل اقتصادی روزی که کشور را تحویل گرفتیم وضعیت تورم و گرانی نامناسب بود، کشور ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت که راهکارهای جبران این کسری چاپ پول یا افزایش تولید بود که ما به دنبال افزایش تولید رفتیم.

وی ادامه داد: با افزایش درآمد، بودجه ۱۴۰۰ را پشت سرگذاشتیم و ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که هزینه نکرده بودیم را می‌پرداختیم؛ رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ چهار دهم درصد بود که در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ این عدد را به چهار درصد رساندیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیس دولت گفت: در بخش کشاورزی و معدن ما شاهد رشد منفی بودیم که این آمار در کشاورزی به بالای یک درصد و در معدن هم به ۲.۵ درصد رسید. در سال ۱۴۰۱ منابع و مصارف دولت هم‌خوانی داشت و تلاش کشور این است که کسری بودجه نداشته باشیم و هزینه اضافی نکنیم.

وی از عوامل رشد تورم را نقدینگی دانست و اظهار کرد: روز نخستی که دولت را تحویل گرفتیم آمار رشد نقدینگی ۴۲ درصد بود که اکنون بانک مرکزی این آمار را ۲۵ درصد اعلام کرده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی از گرانی‌ها دارای عوامل منطقه‌ای و جهانی است، مطرح کرد: کنترل بازار باید توسط دولت انجام شود و در این راستا کارهای مهمی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶ میلیون نفر از مردم را به صورت رایگان بیمه سلامت و گاز، برق و آب را برای این افراد رایگان کرده‌ایم و همه تلاش ما این است که سفره مردم را وابسته به دلار نکنیم؛ قیمت ۱۰ قلم کالای اساسی را ثابت نگه‌خواهیم داشت تا افزایش دلار اختلالی در زندگی مردم ایجاد نکند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در رابطه با انتقال پول‌های ایران کاری عزت‌مندانه انجام گرفت، تصریح کرد: ما کشور را به تحریم گره نمی‌زنیم و اگر مشکلی هم باشد این مشکلات را به جامعه منتقل نمی‌کنیم و با مدیریت امور به دنبال رفع مشکلات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت کشور را بدون باج دادن به دیگران مدیریت خواهد کرد، عنوان کرد: دولت حقیقا در ادوار مختلف درحال پیشرفت است و تهاجمات دشمنان بخاطر پیشرفت کشور است. پیامی که دشمن گرفته این است که تحریم نتوانسته ما را متوقف کند. من به علما اطمینان می‌دهم که امور دولت را پیش خواهیم برد و امیدواری حقیقی برای گذشتن از بحران‌ها وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha