یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مصلحت

حوزه/ کارشناس رسانه و منتقد فیلم در نشست "دکوپاژ" گفت: نیازمند تولید و اکران فیلم هایی از جنس"مصلحت" در کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر زهرا راد طی سخنانی در دوازدهمین نشست "دکوپاژ" که به همت مؤسسه شناخت و انجمن سواد رسانه طلاب در کافه جهان نما قم برگزار شد، به نقد و تحلیل فیلم "مصلحت" به نویسندگی و کارگردانی حسین دارابی پرداخت و اظهار داشت: ما نیاز به ساخت و نمایش چنین آثاری با موضوعات سیاسی و دغدغه های روز داریم، کما این که در غرب و هالیوود به این گونه آثار توجه زیادی می شود و تعداد بالایی از آن ها در طول سال ساخته و اکران می گردد.

وی افزود: فیلم مصلحت صرفاً مربوط به دوگانه حقیقت و مصلحت نیست و فراتر از این مباحث باید به تحلیل و بررسی آن همت گماشت، ضمن آن که باید توجه داشت اساساً امر سیاسی اختصاص به سطح خاصی از افراد با طیف سلیقه و یا سن مشخص ندارد و حتی نسل جدید را نیز به نوعی درگیر پیام خود می کند، کما این که این فیلم این گونه عمل کرد.

وی گفت: فیلم در راستای تطهیر انقلاب ساخته شده و نشان می دهد که مسئولان رده بالای نظام اهل ظلم و تبعیض نیستند و برای اجرای عدالت حتی حاضر به اعدام فرزندشان که مرتکب قتل شده می باشند، کما این که در این فیلم شخصیتی به نام آیت الله مشکاتیان همین طور است.

کارشناس و منتقد فیلم ادامه داد: برخی ها به ساخت این گونه آثار اشکال می گیرند و پرسش ما این است که واقعاً چه ایرادی دارد که این طور فیلم ها برای روشنگری اذهان و پاسخ به شبهات مربوط به سال های پس از پیروزی انقلاب به خصوص دهه شخصت ساخته و اکران شود.

وی بیان داشت: پیدا کردن نسبت ارتباط ما با کلان روایت ها از انقلاب اسلامی با ساخت این گونه فیلم ها تا حدودی مشخص می شود و لذا باید با تحلیل این قبیل آثار به ویژه از منظر اندیشه ای، به مباحث مهمی چون مصلحت نظام، رعایت قانون و اجرای عدالت و ... ورود پیدا کرد.

راد همچنین گفت: در مجموع فیلم مصلحت را اثری می دانم که بر اساس یک دغدغه ساخته شده و از جمله این که به بحث آقازادگی پرداخته که نه فقط در کشور ما بلکه در همه جای دنیا به نوعی جزو مسایل مهم و مورد توجه افکار عمومی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha