سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید محمود حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طبق فرموده پیامبر اسلام (ص) شعرای دینی و عاشورایی به واسطه اشعار و لسان خود مجاهد فی سبیل الله محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در آئین اختتامیه کنگره منطقه ای شعر محرم ویژه استان های شمال غرب کشور اظهار کرد: روایات متعددی از رسول مکرم اسلام در باب شعر و شعرا وجود دارد که بر اساس آنها برخی اشعار هم نمود حکمت الهی و هم مشوق مسلمانان در امور خیر و جهاد فی سبیل الله هستند و چنین شعرایی به واسطه اشعار و لسان خود مجاهد فی سبیل الله محسوب می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: شعرایی که در نظام جمهوری اسلامی با اشعار ناب و حسینی هم مکتب عاشورا را زنده نگه می دارند و هم آموزه های قرآنی را ترویج می کنند، نمونه بارز چنین مجاهدانی هستند.

به گفته حجت الاسلام حسینی در همین اتفاقات اخیر و اقدام هتاکانه قرآن سوزی در برخی کشورهای اروپایی نیز این شعرای دینی و متعهد بودند که با هنر و زبان شعر بلافاصله در مقابل این اقدام شیطانی ایستادند.

وی خاطر نشان شد: شعرا و ادبا به تاسی از زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) واقعه کربلا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) را زنده نگهداشتند و امروز به واسطه چنین اقداماتی است که شاهد تلألو این حقیقت زنده تاریخ هستیم.

گفتنی است در مهلت ارسال آثار به کنگره منطقه ای شعر محرم ویژه استان های شمال غرب کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان که ۱۵ تیر تا ۲۲ مرداد سال جاری بود، بیش از ۶۰۰ اثر از ۲۰۰ شاعر به دبیرخانه کنگره ارسال گردید که در آئین اختتامیه امروز از ۲۰ نفر از برگزیدگان و نیز پنج تن از شاعران پیشکسوت تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha