یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید بر حفظ میراث های  ارزشمند ملی در حوزه فرهنگ و ادب پارسی اظهار کرد: چرا نام شهرهای استان با خط ایرانی و زیبای نستعلیق که به گفته کارشناسان بهترین و زیباترین خط جهان است معرفی نمی شود و از حروف لاتین استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در جمع عزاداران مسجد توحید بوشهر با تأکید بر حفظ میراث ارزشمند ملی در حوزه فرهنگ و ادب پارسی، اظهار داشت: چرا نام شهر های استان بوشهر با خط ایرانی و زیبای نستعلیق که به گفته کارشناسان بهترین و زیباترین خط جهان است معرفی نمی شود و از حروف لاتین استفاده می شود.

وی با اشاره به توطئه استعمار در از بین بردن فرهنگ دیرین مردم جهان و جایگزین کردن فرهنگ منحط غربی، تاکید کرد: اعتماد به نفس ملی و هویت دینی و ملی را همگان باید حفظ کنند و به آن افتخار کنند و نسبت به آن تعصب داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تأکید بر سیره زندگی بزرگان و توجه آنان به ارزش های دینی و مذهبی گفت: حتی فرهنگ های محلی و تجلیل از آیین های عزاداری عاشورایی بر لزوم برنامه ریزی جهت حفظ این گنجینه ها و معماری شهرها و خانه ها و پرهیز از تقلید از فرهنگ های کشور های غربی را دارد.

وی افزود: میراث آوایی و نوایی استان بوشهر و آیین عزاداری استان بسیار دلنشین و تأثیرگذار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha