چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
او

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: غیرت دینی و حساسیت دانشجویان به مسائل دینی و ارزشی در دانشگاه، نشانه پویایی و زنده بودن محیط دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز گذشته در جمع تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی کاشان، ضمن قدردانی از دغدغه فرهنگی دانشجویان در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: غیرت دینی و حساسیت دانشجویان به مسائل دینی و ارزشی در دانشگاه، نشانه پویایی و زنده بودن محیط دانشگاه است.

امام جمعه کاشان، افزود: اینکه رتبه‌های برتر در آزمون ورودی دانشگاه از دانشجویان ارزشی و مذهبی هستند و شنیدن وضعیت تحصیلی خوب آنها، از جمله از نکاتی است که همه افراد از شنیدنش خوشحال می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه دانشجویان باید در آینده، مدیریت کشور را بر عهده بگیرند، یادآور شد : نباید به جهت فعالیت‌های مختلف وضعیت تحصیلی شما آسیب ببیند.

وی به توصیه مقام معظم رهبری به دانشجویان، مبنی بر اینکه درس بخوانید و متخصص شوید اشاره کرد و گفت: عالی‌ترین درجات علمی در دانشگاه و مدیریتی کشور را دانشجویان مذهبی باید کسب نمایند.

امام جمعه کاشان به تشریح جایگاه و اهمیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار کرد: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، از ارکان مهم و تاثیرگذار در این مجموعه محسوب می‌شود و لذا توصیه دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگان خود در استان‌ها برقراری ارتباط ویژه با مسئولین نهاد در دانشگاه است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان فردی ارزشی است، خاطرنشان کرد: اگر کسی جایگاه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را نمی‌شناسد، باید این جایگاه برایش به درستی تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در رابطه با اهمیت حجاب و عفاف نیز یادآور شد: نظر مقام معظم رهبری در این رابطه برای عموم در کشور خصوصا دانشگاه‌ها این است که باید برخوردها هنرمندانه باشد، اما اگر یک نهاد نظارتی در دانشگاه در این مورد مسامحه می‌کند باید توسط مسئولان بالاتر به آنان گوشزد شود و این مسائل پذیرفتنی نیست.

امام جمعه کاشان با اشاره به حضور دانشجویان در حرکت عظیم اربعین، خاطرنشان کرد: مسئولین دانشگاه باید مشکلاتی که مانع حضور دانشجویان در مراسم اربعین حسینی می‌شود را برطرف نمایند تا دانشجویان بتوانند با قوت و قدرت در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha