یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه امام جمعه خوی با کادر و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم‌خانی گفت: حوزه محل کادرسازی برای امام زمان(عج) و نظام اسلامی است و امروز تربیت فرماندهان، سربازان و لشکر امام عصر (عج) بر عهده حوزه های علمیه است و لذا وظیفه ما بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در جلسه کادر، اساتید، هیئت امناء مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند و اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است و یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر انقلاب مسئله تبلیغ می باشد که اخیرا نیز در این مورد ابزار نگرانی کردند و روحانیت و طلاب در این مسئله وظیفه جدی دارند و حق کوتاهی کردن نداریم.

وی اضافه کرد: بر اساس روایتی از امام صادق (ع) اگر روحانیت و علما در امر تبلیغ و رساندن پیام الهی به مردم کوتاهی کنند، خداوند گناهان سفیهان امت را به حساب علمای دین می نویسد و لذا رسالت علما مثل پیامبران است وظیفه شان آگاهی جاهلان می باشد و اگر کوتاهی کنند از مقصرین هستند.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: این روایت هشدار برای ما طلاب، روحانیون و علماست و باید سعی کنیم آگاهی و معرفت خودمان را بالا ببریم و افزایش دهیم و به تبع آن آگاهی و معرفت امت را نسبت به امام، پیامبران و خداند متعال بالا ببریم.

وی افزود: پیامبر صلی الله علیه و آله می فرمایند؛ یَجی ءُ الرَّجُلُ یَوْمَ الْقیامَةِ وَ لَهُ مِنَ الْحَسَناتِ کَالسَّحابِ الرُّکامِ اَو کَالْجِبالِ الرَّواسی فَیَقولُ: یا رَبِّ ، اَنـّی لی هذا وَ لَمْ اَعْمَلها؟ فَیَقولُ: هذا عِلْمُک الَّذی عَلَّمْتَهُ النّاسَ یُعْمَلُ بِهِ مِنْ بَعْدِک؛ انسان، در روز قیامت می آید و با خود کارهای نیکی چون ابرهای انبوه یا کوه های سر به فلک کشیده دارد، پس می گوید: پروردگارا! این ها را که من انجام نداده ام، اینها از کجایند؟ خداوند می فرماید: این، دانش توست که به مردم آموختی و پس از تو، به آن عمل کردند.

حجت الاسلام قاسم‌خانی تاکید کرد: حوزه محل کادر سازی برای امام زمان و نظام اسلامی است و امروز تربیت فرماندهان، سربازان و لشکر امام عصر (عج) بر عهده حوزه های علمیه است و لذا وظیفه ما بسیار سنگین است.

وی عنوان کرد: باید در حوزه علمیه نظم، صداقت، تواضع، اتحاد و همدلی را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و تلاش کنیم نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط مثبت و قوتمان را نیز تقویت کنیم تا به بتوانیم به حوزه ایده آل دست پیدا کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha