دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار اعضای کنگره میرحامد حسین با رئیس دانشگاه ادیان

حوزه/ اعضای شورای راهبری کنگره علامه میرحامدحسین با حضور در دانشگاه ادیان و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین نواب، از نزدیک با ظرفیت های بین المللی این مجموعه آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان در دیدار با اعضای شورای راهبری کنگره علامه میرحامدحسین، ضمن اشاره به بازدید چند سال پیش خود از کتابخانه ناصریه و اظهار تأسف از وضعیت آن کتابخانه، اظهار داشت: الحمدلله به برکت کنگره بین المللی میرحامدحسین و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین سبحانی و همکاران ایشان کتابخانه ناصریه هنداحیا شده است.

وی در ادامه بر اهمیت توسعه همکاری های کنگره بین المللی میرحامد حسین با مراکز و موسسات حوزوی تاکید نمود و ضمن اعلام آمادگی برای افزایش همکاری ها با دبیرخانه این همایش اظهار داشت: ترجمه آثار برگزیده کنگره بین المللی میرحامدحسین از جمله کتب عقاید و معارف حرکتی است که می توان دنبال نمود.

رئیس دانشگاه ادیان با بیان این که میرحامد حسین را از سال ۱۳۵۲ و با کتاب علامه حکیمی شناختم و ایشان به نوعی احیاگر نام و یاد علامه میرحامد حسین بودند، اظهار داشت: این شناخت باعث شد، زمانیکه به هندوستان سفر کردم با شور و اشتیاق فراوان به دنبال آثار ارزشمند علامه میرحامدحسین بودم.

وی افزود: الان هم همان شور و اشتیاق را دارم و هر کاری که نیاز باشد در خدمتیم و در حوزه بین الملل آقای تسخیری و در حوزه پژوهشی آقای فرمانیان و همین طور دانشکده های شیعه شناسی و ادیان در خدمت دوستان هستند. چرا که دانشگاه ادیان هر روزه مشغول فعالیت های علمی است و آمادگی کامل برای همراهی با کنگره بین المللی میرحامدحسین را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت عقد تفاهم نامه همکاری و فعال سازی پژوهشکده های دانشگاه ادیان ومذاهب بر اهمیت معرفی آثار و اندیشه های علامه میرحامدحسین به عموم جامعه و اقشار مختلف مردم تأکید نمود.

رئیس دانشگاه ادیان با بیان این که دانشگاه ادیان ومذاهب آمادگی دارد تا پیش نشست های تخصصی را در کشورهایی چون، لبنان، فرانسه و ... برگزار نماید، یادآورشد: در کنار ارتباط با دانشگاه های بین المللی و فعال سازی این ظرفیت های ارزشمند، دعوت از اندیشمندان و فرهیختگان بین المللی آشنا با اندیشه های میرحامد حسین از دیگر مواردی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه تولید مستندی از زندگی نامه علامه میرحامدحسین را از ضروریات معرفی ایشان به آحاد جامعه توصیف نمود و اظهار داشت: ایجاد گفتگو های بین الادیان در هندوستان و برپایی سالانه نشست ها و جلسات علمی یکی از رویکردهایی است که می توان با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی علامه میرحامد حسین دنبال نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، رئیس بنیاد بین المللی امامت در این دیدار گزارشی از آخرین دستاوردها و رویکردهای کنگره بین المللی علامه میرحامدحسین ارائه نمود.

دبیر کنگره بین المللی علامه میرحامدحسین بر اهمیت توسعه همکاری ها با دانشگاه ها و مراکز حوزوی فعال در عرصه بین الملل تأکید نمود و یادآور شد: برپایی پیش نشست های متعدد با حضور اساتید و علما، برگزاری دوره عبقات شناسی در دانشگاه ادیان، همکاری در تدوین مقالات و پایان نامه های تخصصی و تقویت ارتباط مستمر دبیرخانه همایش با دانشگاه ادیان از مهمترین سرفصل هایی است که باید دنبال شود.

دیدار اعضای شورای راهبری کنگره علامه میرحامدحسین با رئیس دانشگاه ادیان

دیدار اعضای شورای راهبری کنگره علامه میرحامدحسین با رئیس دانشگاه ادیان

دیدار اعضای شورای راهبری کنگره علامه میرحامدحسین با رئیس دانشگاه ادیان

دیدار اعضای شورای راهبری کنگره علامه میرحامدحسین با رئیس دانشگاه ادیان

دیدار اعضای شورای راهبری کنگره علامه میرحامدحسین با رئیس دانشگاه ادیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha