سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق میرشفیعی

حوزه/ کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت آمرزش همه گناهان را نیازمند توبه نصوح دانست و گفت: زیارت اباعبدالله علیه السلام کار توبه نصوح را می کند به طوری که وقتی از زیارت برمی گردیم ملائکه صدا می زنند ای ولیّ خدا برو که آمرزیده شدی، تو از این به بعد جزء حزب خدا و حزب رسول خدا و اهل بیت رسول خدا شدی و هرگز آتش را نخواهی دید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اهمیت زیارت اباعبدالله(ع) اظهار کرد: در بین زیارت ائمه (ع) زیارت اباعبدالله(ع) روایات بسیار زیاد و حیرت انگیزی دارد و آن قدر مژده و بشارت و آثار برای این زیارت ذکر شده که قابل احصاء نیست.

وی رعایت آداب زیارت اباعبدالله(ع) را در کسب بالاترین ثواب و بهترین نتیجه از این سفر مهم مؤثر دانست و افزود: آداب زیارت یکسری آداب ظاهری است و یکسری هم آداب باطنی و معنوی است که مهمترین ادب زیارت معرفت به حق ایشان می باشد و حداقل معرفت این است که ایشان را امام واجب الاطاعه خود بدانیم و ایشان را مظلوم و شهید بشناسیم و از آنجایی که همه شهدا زنده هستند باید امام را شاهد و ناظر بدانیم.

کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه زائر اباعبدالله(ع) در مسیر کربلا هم باید خود را در محضر امام بداند، ابراز کرد: امام باقر علیه السلام خطاب به شیعیان و محبان خود فرمودند همه جا ما را حاضر و ناظر بدانید و هیچ کجای عالم نیست که از دسترس انوار مقدس معصومین خارج باشد.

وی ادامه داد: یکی از آداب زیارت این است که انسان با تواضع و ادب برود؛ تواضع کردن در مقابل همه خوب است ولی در مقابل اولیاء خدا واجب است و در مقابل حجت خدا نشانه تقرب ما به خدا است.

تواضع در برابر اولیاء الله امر خدا است

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی تأکید کرد: اگر ادب کردن و احترام کردن به حجت خدا کار شایسته ای نبود خدای متعال تمام ملائکه را امر نمی کرد در مقابل حضرت آدم به سجده بیفتند و همه ملائکه سجده و تکریم کردند و امر خدا را اطاعت کردند و به این وسیله مقرب تر شدند و ابلیس که خودداری کرد خدای متعال او را از بهشت بیرون کرد و او را کافر خطاب کرد.

وی با بیان اینکه همه ما باید در مقابل حجت های خدا بالاترین درجه تواضع و تکریم را داشته باشیم، افزود: با سجده و تواضعی که ملائکه در مقابل حضرت آدم کردند بسیاری از حرف هایی که این وهابی ها می زنند همه خنثی می شود.

استاد حوزه علمیه سلام و صلوات بر انبیاء و اولیاء که در زیارت نامه ها بیان می شود را هم فعل خدا و هم امر خدا دانست و گفت: خداوند در قرآن می فرماید خدا و همه ملائکه بر پیامبر خدا درود و صلوات می فرستند پس ای کسانی که ایمان آوردید شما هم بر پیامبر سلام و صلوات بفرستید.

وی با اشاره به لعنت ها و نفرین هایی که در زیارت نامه ها آمده است اظهار کرد: در قرآن اگر ده بار سخن از سلام و صلوات است صد بار سخن از لعنت و برائت از دشمنان خدا است و یک آیه اش این است که کسانی که خدا و رسول را اذیت کردند خدا می فرماید م در دنیا و آخرت آنها را لعنت کردم عذاب خار کننده ای را برای آنها مقرر کردم.

بیزاری جستن از دشمنان خدا و اولیاء خدا رکن ایمان است

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی اصل برائت و بیزاری جستن از دشمنان خدا و اولیاء خدا را پایه مهم و رکن ایمان دانست و افزود: خداوند در آیه دوم آیت الکرسی می فرماید هرکس اول اعلام برائت از هر ظلم و طاغوت کند و سپس ایمان به خدا بیاورد در مسیر حق استوار خواهد بود؛ همانطور که در کلمه توحید اول می گوییم «لا اله» و بعد می گوییم «الا الله» زیرا تا تنفر از دشمنان خدا و اولیاء خدا نداشته باشیم محبت به خدا و اولیاء خدا نمی آید.

وی توسل و حاجت خواستن از ائمه علیهم السلام را از دیگر آداب زیارت دانست و گفت: در موارد بسیاری گرفتاری های مردم در زیارت ها برطرف شده و هیچگاه هیچ امامی افرادی که از ایشان طلب حاجت می کردند را رد نکرده و از این کار نهی نکرده اند بنابراین تقاضای کمک از ائمه(ع) هم مشروع و هم معمول است.

استاد حوزه علمیه زیارت ائمه(ع) را دارای آثار و برکات معنوی بسیاری دانست و گفت: با رفتن به حرم و انس گرفتن با حجت خدا تحول معنوی و تقویت روح ایمان اتفاق می افتد؛ هم اعتقادات تنظیم می شود و هم ایمان تحکیم می شود و هم خدای متعال برای آینده زائر ذخایر معنوی اندوخته می کند که حداقل آن آمرزش گناهان به جز حق الناس است.

زیارت اباعبدالله(ع) کار توبه نصوح را می کند

وی آمرزش همه گناهان را نیازمند توبه نصوح دانست و افزود: زیارت اباعبدالله علیه السلام کار توبه نصوح را می کند به طوری که وقتی از زیارت برمی گردیم ملائکه صدا می زنند ای ولیّ‌خدا برو که آمرزیده شدی، تو از این به بعد جزء حزب خدا و حزب رسول خدا و اهل بیت رسول خدا شدی و هرگز آتش را نخواهی دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha