دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه‌ها ظرفیتی مهم و عظیم برای گسترش معروفات و کاهش منکرات در جامعه دارند، گفت: باید نظارت عمومی و مصادیق معروف و منکر در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی‌نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان، امروز در جمع دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه‌های استان، اظهار داشت: سالم سازی محیط از طریق امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی و عبادت است و زمان و مکان نمی‌شناسد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان افزود: نظارت عمومی ضامن و عامل رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی است و امر به معروف و نهی از منکر تکلیف این نظارت عمومی را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا با بیان اینکه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه و تبدیل به باور عمومی شود، عنوان کرد: برای اینکه مردم متوجه این وظیفه شوند اول باید از دستگاه‌های حاکمیتی شروع کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه‌ها ظرفیتی مهم و عظیم برای گسترش معروفات و کاهش منکرات در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: باید نظارت عمومی و مصادیق معروف و منکر در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر اینکه در کنار گسترش معروفات باید برای مبارزه با منکرات در مراکز آموزشی نیز برنامه ریزی شود، اظهار کرد: منکر فقط بی‌حجابی و بی‌بندوباری نیست، اما باید به‌صورت جدی با بحث بی حجابی و بدحجابی که هدف اصلی دشمن است، مقابله کرد و این مهم در مراکز آموزشی به صورت جدی دنبال شود.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا یادآور شد: معیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانون است و باید در اشاعه و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شرایط دینی و قانونی این فریضه توجه شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha