دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1105661
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت

حوزه/ پوستر«محله اربعینی» با حضور مدیرعامل بنیاد هدایت و در جمع رسانه‌های فعال مسجدی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پوستر مفهومی «محله اربعینی» با حضور حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در جمع شرکت کنندگان نخستین رویداد «سفیر حسین» در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.

حجت الاسلام میرمحمدیان در این مراسم با تأکید بر اهمیت روایت حماسه بزرگ اربعین، اظهار داشت: شما که می‌خواهید سفیر حسین(ع) باشید، باید توجه کنید که شخصیتی مانند قیس بن مسهر سفیر امام حسین(ع) بود، که در زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها تا آخرین نفس ایستادگی کرد؛ شهید صدرزاده سفیر حسین بود که برای هدایت دوستان اهل محله خود حاضر بود آسیب ببیند اما آنها به گناه دچار نشوند.

وی با اشاره به هجمه سنگین دشمنان در عرصه رسانه، گفت: ما در یک جنگ تمام عیار هستیم که باطل را حق نشان می‌دهد و حق را باطل، سفیر حسین در چنین شرایطی محکم می‌ایستد. بعد از فتنه اخیر طبق تنها ۸ درصد جامعه کشف حجاب کردند، اما بوق‌های رسانه‌ای دشمن آنقدر بر خبرهایی از این دست می‌دمند که همه باور می‌کنند که اکثر جامعه کشف حجاب کرده اند.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: امروز دشمن دیگر با دوشکا ما را نمی‌زند بلکه با اینستاگرام، تلگرام و شبکه‌های اجتماعی ما را هدف قرار می‌دهد. آزادی انسان را آنقدر تحقیر کردند که عریانی را آزادی جلوه می‌دهند اما زیباترین آموزه‌های مکتب آزادی بخش امام حسین(ع) نمی‌گذارند به گوش دنیا برسد و با دستگاه سیدالشهدا(ع) سر ستیز دارند.

لشگریان مسجدی و هیئتی امام حسین به‌پا خیزند
حجت الاسلام میرمحمدیان به ظرفیت‌های موجود در جبهه انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: این همه لشگر مسجدی و هیئتی داریم اما متأسفانه نمی‌توانیم آنطور که باید زیبایی‌های کار خودمان را به دیگران نشان دهیم. دستگاه امام حسین(ع) کار خود را با فرشته‌ها و امور غیبی پیش نمی‌برد؛ ما باید به میدان بیاییم در برابر این هجمه‌ها بایستیم.

وی عظمت جایگاه زیارت سیدالشهدا(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: در روایت داریم اگر مردم می‌دانستند چه ثوابی در زیارت امام حسین(ع) هست، از شوق می‌مردند؛ بعضی دیگر از روایات می‌فرمایند برای مردم واجب است که سالی یک بار به زیارت سیدالشهداء(ع) بروند. این معارف را شماها باید روایت کنید.

مدیرعامل بنیاد هدایت واقعه کربلا را نتیجه جنگ رسانه‌ای دشمن علیه امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: در آن زمان نیز آنقدر هجمه رسانه‌ای زیاد بود که ۳۰ هزار نفر از کوفه که از بهترین شهرهای اسلامی بود، قربة الی الله مقابل حضرت ایستادند. امروزه هم هجمه رسانه‌ای بسیار سنگین است. اسلحه دنیای جدید، رسانه و ابزار هنر است. بچه‌های مسجدی و هیئتی فقط نباید واکنش رسانه‌ای داشته باشند بلکه باید کنشگر باشند.

لذّت سبک زندگی اربعینی را به رخ دنیا بکشید
حجت الاسلام میرمحمدیان اربعین را نماد تفکری دانست که نظام سرمایه‌داری را برهم می‌ریزید و تصریح کرد: در اربعین فقیر و غنی نداریم، زائر درجه یک و دو نداریم. رزرو هتل معنایی ندارد. زیبایی‌های تمدنی اربعین را باید ببینیم و متناسب با آن جلوه رسانه‌ای بدهیم. باید تلاش کنیم سفیر درستی برای امام حسین(ع) باشیم؛ با ادبیات تمدن اسلامی، سفیر باشیم نه تمدن غربی. مواجهه آنها با انسان‌ها با زر، زور و تزویر است اما تمّدن اسلام با خیر رسانی، محبت و تبیین دست مردم را می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم لذّت زندگی اربعینی را به رخ دنیا بکشیم، گفت: در سبک زندگی اربعینی اینطور است که فرد پول غذای ۵ هزار نفر را می‌دهد و منّت می‌کشد از غذایی که او تهیه کرده تناول کنند اما خروجی تمدّن غربی این است که وقتی خانواده‌ها به رستوران می‌روند هرکسی باید سهم خودش را حساب کند.

گفتنی است: رزمایش «محله اربعینی» تلاش می‌کند فعالان اربعینی را برای ترویج این فرهنگ و سبک زندگی، در محله‌ها پای کار بیارود تا رفته رفته این نوع نگاه در طول سال و در گستره ایران اسلامی جریان پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha