پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر| همایش جاماندگان اربعین در شهرستان ارومیه

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چایپاره گفت: برای ایجاد جو حسینی و اربعینی در شهرستان چایپاره، با همکاری مجموعه‌های مردمی، دولتی و هیئات مذهبی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر چایپاره روز چهارشنبه همزمان با اربعین امام حسین (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام حجت الاسلام علیرضا حلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چایپاره، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، باید مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را هر چه می‌توانیم پُربارتر و معنوی‌تر برگزار کنیم و اربعین نمادی از تمدن اسلامی بعد از ظهور باشد، بنابراین امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدّن نوین اسلامی باشد.

وی ادامه داد: ملّت‌ها، جریان‌ها و دولت‌های اسلامی ظرفیت‌های عظیمی دارند که باید از آن برای با عظمت برگزار شدن اربعین استفاده شود و در کشور نیز مجموعه‌های مردمی و هیئات مذهبی و جریان‌های دینی این ظرفیت عظیم را دارند که هر زمان به میدان آمده‌اند، حماسه ساز شده‌اند و لذا می‌طلبد از ظرفیت آن‌ها در برگزاری مراسمات مهم دینی نظیر پیاده روی اربعین استفاده کافی و وافی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چایپاره تصریح کرد: همه مردم ایران اعم از شیعه و اهل سنت یکی از بزرگترین آرزوهایشان حضور در همایش عظیم راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق است، اما با توجه به موقعیت، این امکان برای همه مردم در یک سال فراهم نمی‌شود و لذا لازم است جو اربعینی در شهرها ایجاد شود تا تسکین خاطری برای مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد جو حسینی و اربعینی در شهرستان چایپاره، با همکاری مجموعه‌های مردمی، دولتی و هیئات مذهبی، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر چایپاره روز چهارشنبه همزمان با اربعین امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حلمی اظهار کرد: این همایش پیاده روی از ساعت ۱۶:۳۰ بعد از ظهر از میدان ولایت فقیه به سمت سه راهی برگزار می‌شود و با برگزاری عزاداری نیز ختم خواهد شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha