دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار هیئت دانشگاهی کشور غنا با رئیس جامعةالمصطفی

حوزه/ هیئتی دانشگاهی از کشور غنا با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به میهمانان کشور غنا اظهار امیدواری کرد این سفر در افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و غنا موثر واقع گردد.

وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار طلبه و دانش‌پژوه از بیش از صد و سی ملیت در این مرکز علمی، اظهار داشت:‌ المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی و عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی، آموزش‌های خود را با دو شیوه حضوری و مجازی ارائه می‌نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی محورهای اصلی رشته‌های ارائه شده در جامعةالمصطفی را تشریح نمود و اظهار داشت:‌ هم اکنون بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در سه محور اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی- اسلامی و زبان و فرهنگ‌شناسی توسط المصطفی ارائه می‌شود و در کنار آن، موسسه کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی نیز سالانه میزبان هزاران استاد، دانشجو و پژوهشگر از سراسر جهان است.

وی با اشاره به امضای بیش از سیصد قرارداد همکاری میان جامعةالمصطفی و مراکز علمی و دانشگاه‌های ایران و سایر نقاط جهان، ابراز داشت: المصطفی با توجه به این قراردادها در کنار رشته‌های اصلی خود، برخی دیگر از رشته‌ها را با همکاری دانشگاه‌های دیگر برگزار می‌نماید که راه‌اندازی دانشگاه پرستاری در سیرالئون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران نمونه‌ای از آن به شمار می‌آید. امیدواریم بتوانیم در آینده، در دانشگاه اسلامی غنا نیز این فعالیت را آغاز نماییم.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه به معرفی برخی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی در چند دهه اخیر به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت پرداخت و تصریح کرد: ‌ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی در کشورهای در حال توسعه وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است و می‌تواند زمینه‌ همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان این کشورها را فراهم آورد. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود در عرصه‌های مختلف را در اختیار مراکز علمی و دانشگاهی کشورهای دوست از جمله کشور غنا قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با تاکید بر ضرورت همکاری میان کشورهای در حال توسعه، اظهار داشت: برخی قدرت‌های جهان تلاش می‌نمایند به همه ملت‌ها احساس ناتوانی و عدم استقلال را تحمیل نمایند. این سیاست دوران استعمار و پس از آن، روحیه خودباوری ملت‌ها را نشانه گرفته است. جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این باور دست یافت که علی‌رغم همه مشکلات و فشارها می‌تواند روی پای خود بایستد و البته در این مسیر، از همراهی کشورهای دوست در آسیا، افریقا و امریکای لاتین برخوردار هستیم که می‌توانیم با نگاه برادرانه، مسیر پیشرفت را طی نماییم.


۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha