چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مصاحبه با آیت الله علیدوست

حوزه / دبیر علمی کنگره بین المللی آیت الله نایینی (ره) گفت: میرزای نایینی صاحب مکتب و تکرار نشدنی است و ایشان در نجف، قم و حوزه‌های علمیه صاحب مکتب و پیرو است و کمتر کسی به اندازه ایشان مطرح است.

آیت الله ابولقاسم علیدوست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، اظهار داشت: ادعا نمی‌کنیم که طلاب جوان امروز حوزه‌های علمیه باید حتما همچون میرزای نایینی درس بخوانند، اما آنها باید جامعیت، تلاش و کوشش در درس خواندن و اخلاق را از آن عالم فرهیخته بیاموزند.

وی با بیان اینکه علامه میرزای نایینی بسیار اهل نماز و عبادت بود، خاطرنشان کرد: میرزای نایینی دارای شخصیتی جامع است که اندیشه سیاسی، کلامی، فقه و اصول و تفسیر داشت و این شخصیت بزرگ، تکرار نشدنی بوده و کهنه نمی‌شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی آیت الله نایینی (ره)، افزود: ویژگی دیگر میرزای نایینی که بسیار باید به آن توجه شود، مکتب این عالم گرانقدر است، زیرا میرزای نایینی صاحب مکتب بود و مکتب یعنی کسی که اندیشه و پیرو دارد و ایشان در نجف، قم و حوزه‌های علمیه صاحب مکتب و پیرو است و کمتر کسی به اندازه ایشان مطرح است.

وی با بیان اینکه جریاناتی قصد داشته تا میرزای نایینی را به نام خود مصادره کنند ولی ایشان همانگونه که هست باید مطرح شود، تأکید کرد: گاهی در کلام میرزای نایینی برخی جریانات، اثرات ولایت فقیه را پاک و تحریف می‌کنند، اما شرط امانت داری آن است که اساتید حاضر، تألیفات میرزای نایینی را مطالعه کنند و شخصیت آیت الله میرزای نائینی را همانگونه که هست تبیین و بیان نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha