یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بازپرس

حوزه/ همین که در این سال ها صدا و سیما به این قبیل آثار پرداخته و دغدغه مردم را در قاب تصویر مورد توجه قرار داده، خودش نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است که البته امیدواریم با رفع نقاط ضعف در این قبیل سریال ها، شاهد آثاری به مراتب قوی تر و تأثیرگذارتر در تلویزیون کشورمان باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هر چند که سریال "بازپرس" به زعم منتقدان و کارشناسان به لحاظ فرمی و حتی نوع بیان قصه و روایت دچار ضعف هایی است اما همین که دست روی یکی از موضوعات روز جامعه گذاشته و از سوی دیگر در نظرسنجی ها رتبه نخست را در بین مخاطبان تلویزیونی کسب کرده نشان می دهد که صداوسیما باید از تولید و پخش این گونه آثار حمایت بیش از پیشی به عمل آورد.

برخی فعالان رسانه ای در این روزها بیشتر به نقد و گاه تخریب این سریال پرداخته اند و حال آن که باید با نقد صحیح و مطالبه گری درست، زمینه تولید آثار بهتری را در این عرصه مهیا کرد نه این که ناخواسته به سدی در برابر تولید این گونه سریال ها تبدیل شد.

داستان "بازپرس" که این شب ها قسمت های پایانی اش در حال پخش از شبکه اول سیماست، درباره بازپرسی به نام "صدرا" است که در جریان سوءاستفاده اقتصادی بزرگی قرار می‌گیرد. وی در جریان حل یک پرونده اقتصادی به سرنخ‌هایی دست پیدا می ‌کند و ردپای یک آقازاده رانت‌خوار را در این پرونده آشکار می‌کند و در ادامه با قصه های فرعی دیگر در همین راستا مواجه می شویم.

البته رویه رسانه ملی در تولید این قبیل آثار به سال های قبل از جمله پاییز سال گذشته برمی گردد که مخاطبان شاهد پخش مجموعه‌های "بی‌همگان" و "بی‌نشان" بودند که به موضوعاتی همچون آقازادگی، فساد اقتصادی و رانت‌خواری می پرداخت؛ موضوعات روزی که دغدغه جدی مردم ماست.

گذشته از بازی خوب بازیگران مطرح این سریال از جمله محسن قصابیان، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فخیم زاده، فریبا کوثری، اندیشه فولادوند و ... یکی از نقاط ضعف سریال را می توان شخصیت پردازی ناقص آن دانست تا آن جا که شخصیت محوری سریال تبدیل به شخصیت سایه می شود و عملاً موضوعات مورد تحقیق بازپرس ولنگارانه رها شود.

نکته حائز اهمیت در این میان آن که همچنان باید روی فیلمنامه تأکید کرد که این سال ها ضعف قصه و روایت در این بخش به پاشنه آشیل آثار تلویزیونی و ایضاً سینمایی و همچنین محصولات شبکه نمایش خانگی تبدیل شده که باید فکری برای علاج این نقطه ضعف مشهود کرد.

به هر صورت این که در این سال ها صدا و سیما به این قبیل آثار پرداخته و دغدغه مردم را در قاب تصویر مورد توجه قرار داده، خودش نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است که البته امیدواریم با رفع نقاط ضعف در این قبیل سریال ها، شاهد آثاری به مراتب قوی تر و تأثیرگذارتر در تلویزیون کشورمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha